اصفهان- سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: جلسات متعددی برای بررسی مسئله خشکسالی اصفهان برگزارشده و کشاورزان نباید اجازه دهند فرصت طلبان خود را در صف آنها قرار داده و حقشان را مخدوش کنند.

کشاورزان اجازه ندهند فرصت طلبان در صف آن ها قرار گیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در خصوص موضوع آب در کل کشور مسائلی وجود دارد، مردم بخش هایی از استان اصفهان نیز که از زاینده رود برای کشاورزی استفاده می کردند، امروز  با مشکل روبرو شده اند که باید به این مشکلات رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: دوست داشتم از نزدیک صحبت های کشاورزان را بشنوم و ببینیم چه اقدام عاجلی می شود انجام داد هرچند مسئولان استانی هم پیگیر هستند.

سخنگوی قوه قضائیه افزود: تبیین مشکل و اعلام درد خود، رساندن خواسته های خود به گوش مسئولان و افراد دیگر و جلوگیری از سوءاستفاده از این دردها و مطالبات سه کاری است که کشاورزان انجام می دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه بنیاد تعاون با اقدام ارزشمند، ابتکاری و جهادگونه خود برای حرفه آموزی زندانیان کاری کرده که هم آسیب های زندان کاهش یابد و هم بخشی از رزق خانواده زندانی تامین شود، تصریح کرد: می توان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و  نظارت بنیاد تعاون مکانی ساخته شود که مددجویان برای رونق تولید و کسب کار به آن منتقل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت:  یکی از موارد شایع در جامعه ما شرکت های لیزینگی و هرمی و تعاونی هاست که البته بخشی از موارد آن به دلیل قصور مردم بوده که مال خود را با نیت سود بالا به آنها سپرده اند.

وی افزود: مالباخته استرداد مال خود و مجازات متخلف را می خواهد، اما پولی نزد آن شرکت ها نیست و شاکیان توقع دارند قوه قضاییه مال انها را پرداخت کند اما کار قوه قضاییه، پیگیری و تعقیب متهم است.

سخنگوی قوه قضائیه خاطرنشان کرد: قوه قضاییه از مراکز نظارتی دیگر کمک می گیرد، اما به دلیل خیلی از موارد از جمله اینکه از اصل پول مردم به آنها سود پرداخت شده، به پول نمی رسد.

وی گفت: برخی که در قوه قضائیه محکوم می شوند پا را از انصاف فراتر می گذارند و طلبکار می شوند و حرف ها و حدیث هایی هم می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با اشاره به اینکه کف بودجه برای عملکرد کامل قوه قضائیه در سال ۹۷بیش از ۲۳هزارمیلیارد تومان برآورد شده که درلایحه بودجه، دولت ۸ هزارمیلیارد تعیین کرد و البته مجلس کمی به آن اضافه کرد، ادامه داد: اقدام برای کمک به رونق اقتصادی و سرمایه گذاری و تولید اولویت های سال ۹۶ دستگاه قضا بوده که البته اولویت سال ۹۷ هم است.

اقدامات و تحرکات بقایی و مشایی، همراهی با دشمن است

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه این نشست خبری تصریح کرد: برخی می گویند دستگاه قضا با دانه درشت ها برخورد نمی کند، ببینید طی سال های اخیر چه پرونده هایی اعم ازمفاسد اقتصادی، اختلاس و اخلال در نظام اقتصادی کشور بررسی و منجر به صدور حکم شده است.

وی افزود: امیرمنصور آریا، بابک زنجانی، مهدی هاشمی برادر معاون اول و رئیس جمهوری و محمدرضا رحیمی دانه درشت هستند یا دانه ریز؟ دانه درشت ها چون ثروت، قدرت و اعمال نفوذ دارند به راحتی مدرک به دست نمی آید و روند رسیدگی به پرونده آنها طول می کشد.

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: اقدامات و تحرکات بقایی و مشایی، همراهی با دشمن و جو دادن برای جلوگیری از رسیدگی به اتهاماتشان است.

وی تاکید کرد: کسی که قانون را قبول ندارد مصداق دیکتاتور است؛ قانون و دادگاه تکلیف این افراد را مشخص کرده است.

سخنگوی قوه قضائیه اظهارکرد: اوایل انقلاب قانونی معروف به «از کجا آورده ای»  بود که عمدتا مقامات قبل از انقلاب را شامل می شد و امروز با سازوکارهایی باید به روزرسانی و اجرا شود.

وی افزود: در حادثه اسید پاشی اصفهان عده ای مصدوم شدند و پرونده تشکیل شد اما متاسفانه فردی دستگیر نشد؛ دادگاه حکم غیابی برای پرداخت از بیت المال برای احقاق حق مصدومان صادرکرده است.

پلیس انگلیس هم باید پاسخگوی حمله به سفارت ایران باشد

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با بیان اینکه یکی از فتنه انگیزی های دشمنان ایجاد اختلاف بین فرق مختلف است و یکی از مصادیقی که انگلیس دنبال می کند، ایستادن پشت سر شیعه انگلیسی است،تاکید کرد: پلیس انگلیس هم باید پاسخگوی حمله به سفارت ایران باشد و هم متهمان را تحت تعقیب قرار دهد.

وی تصریح کرد: اگر کارمند و قاضی در دستگاه قضا فساد کرد با بیشترین درجه قانون با او برخورد می شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بحث افرادی که مقابله با حجاب می کنند غیر از افرادی است که حجاب را رعایت نمی کنند و امروز به عنوان فرد بی حجاب با آنها برخورد نمی شود.

وی با بیان اینکه وزارت اطلاعات مدعی است در شرایط فعلی هیچ دو تابعیتی دارای سمت دولتی نداریم که این موضوع در حال بررسی است، ادامه داد: دو تابعیتی طبق قاتون نمی تواند کارمند رسمی دولت باشد اما در بحث مشاوره خلا قانونی داریم که درحال اصلاح است .

حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای خاطرنشان کرد: دو دسته افراد در حوادث دیماه سال جاری دستگیر شدند، بخشی نارضایتی اقتصادی داشتند و دنبال سیاسی کاری نبودند که مجازات سنگین نمی شوند؛ اما عده ای به منافقین و یا به سرویس های دشمن وصل بودند و عملا علیه نظام فعالیت داشتند که با آنها برخوردقانونی می شود.

وی یادآور شد: در تهران برای ۱۷۵ نفر و استانها ۲۸۷ نفر در خصوص حوادث دی ماه کیفر خواست صادر شده که هنوز به مرحله صدور حکم نرسیده است.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: قانون به من اجازه نمی دهد اتهام های رحیم مشایی را بگویم اما اتهام های وی متعدداست و باید رسیدگی شود و وی هم اکنون بازداشت است.

وی به خودکشی سیدامامی هم اشاره و تصریح کرد: انگیزه سیدامامی از خودکشی  هنوز معلوم نیست، شاید به دلیل جلوگیری از افشا بیشتر اطلاعات بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.