قزوین_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در نشست خبری به ویژه برنامه های لحظه سال تحویل پرداخت و گفت: این مراسم در بیش از ۵۰ بقعه استان برگزار می شود.

مراسم ویژه لحظه سال تحویل در بیش از ۵۰ بقعه قزوین برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام غلامرضا عادل ظهر روز یکشنبه در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه که در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، ضمن تبریک میلاد امام محمدباقر (ع) اظهار داشت: باتوجه به اینکه در آستانه تعطیلات سال نو هستیم، از سنت های حسنه مردم ایران صِله رحم با بستگان، مسافرت ها و دید و بازدید از اماکن مذهبی است که در این دید و بازدید ها به عنوان خادمان بقاع متبرکه، افتخار میزبانی از مردم و مسافران را در ایام نوروز به ویژه لحظه تحویل سال داریم.

وی با اشاره به فعالیتهای بقاع متبرکه استان قزوین در ایام نوروز افزود: ۱۰۴ بقعه در ۱۵ روز ایام عید (از ۲۸ اسفندماه سالجاری تا ۱۳ فروردین ماه سال ۹۷) در اختیار زائران قرار داشته و برنامه ریزی های خاصی برای این اماکن مذهبی انجام شده است و باتوجه به ظرفیت ها و امکانات این بقاع، برنامه های مختلفی در آنها برگزار می شود؛ خیمه معرفت در ۳۵ بقعه از مجموع بقاع یاد شده برگزار و در این بقاع خدمات ویژه ارائه می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با بیان اینکه بیشترین فعالیت های اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه در دو حوزه خدماتی (فراهم ساختن محیط آرام و امن) و فراهم ساختن امکان اسکان مسافران است، ادامه داد: امکان اسکان مسافران نوروزی در زائرسراهای سه امامزاده این استان از جمله امامزاده اسماعیل (ع) باراجین، امامزاده فلار و امامزاده علی اصغر (ع) بخش زرآباد برای ایام نوروز پیش بینی شده است.

عادل یادآور شد: در ایام نوروز، ۵۰ مبلغ متخصص از حوزه علمیه قم در امامزاده های استان قزوین حضور دارند و به اجرای برنامه های فرهنگی از جمله برگزاری نمازهای جماعت برای زائران و فعالیت در خیمه های معرفت می پردازند؛ تلاش داریم تا برگزاری این برنامه ها در خیمه های یاد شده، خاطرات خوشی از تعطیلات نوروز در استان قزوین برجای بماند؛ توزیع بیش از ۴۰ هزار عدد جایزه و اقلام فرهنگی برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به مراسم های ویژه لحظه تحویل سال پرداخت و اضافه کرد: این مراسم در بیش از ۵۰ بقعه با برنامه های مختلف از جمله قرائت دعا، مناجات، زیارت آل یاسین، قرائت قرآن کریم برگزار می شود؛ باتوجه به مقارن بودن نخستین شب سال نو با سالروز شهادت امام هادی (ع) برنامه های لحظه سال تحویل با رویکرد معنوی و مذهبی برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه ویژه استان قزوین با هماهنگی سایر ارگان ها از جمله صداوسیما، بنیاد شهید و امور ایثارگران و دفتر نماینده ولی فقیه، در آستان امامزاده حسین (ع) این استان به صورت مشترک از ساعت ۱۸ بعدازظهر ۲۹ اسفندماه سالجاری آغاز می شود و تا لحظه تحویل سال جدید ادامه دارد.

عادل گفت: باتوجه به اینکه بخشی از موقوفات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در راستای حمایت از نیازمندان است، از محل موقوفات متصرفان مبالغی را برای حمایت از این نیازمندان و مستمندان برنامه ریزی کرده و در اختیار آنها قرار گرفت؛  با کمک کمیته امداد و بهزیستی مبلغی شامل۸۰ میلیون تومان اعتبار جمع آوری و برای ۸۰۰ خانوارهای نیازمند و مستمند در قالب کارت های هدیه ۱۰۰ هزار تومانی یا بن خرید توزیع  کردیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: ۱۰۰ میلیون تومان در بین ۶۰۰ خانوار به صورت غیرنقدی از محل موقوفات غیرمتصرفی و به صورت البسه هم برای۱۴۰۰ نفر از محل موقوفات استان قزوین توزیع شد.

عادل تشریح با بیان اینکه طرح «آرامش بهاری» برای هشتمین سال متوالی در استان قزوین برگزار می شود، گفت: این استان جزو استان های شاخص در اجرای طرح آرامش بهاری طی سالهای گذشته بوده است؛.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶۳ بقعه در سطح استان قزوین وجود دارد که از این آمار، ۷۰ بقعه دارای نذورات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.