لاتاری و به وقت شام و مصادره سه فیلمی هستند که در ایام نوروز به نمایش در می‌آیند و باید صبر کرد و دید چه فیلمی گوی رقابت در میزان استقبال مردمی از دیگر فیلم‌ها خواهد ربود؟

رقابت لاتاری،به وقت شام و مصادره در ایام نوروز

به گزارش قدس آنلاین، جشنواره فجر در بهمن سال ۹۶ در حالی به پایان رسید که چشم تمام اهالی هنر و سینمادوستان به اکران‌های نوروزی است تا فرصتی یابند تا فیلم‌های را که در جشنواره فجر فرصت دیدن آن را پیدا نکرده‌اند، بازیایبند و شاید فرصت برای دیدن مجدد فیلم‌هیا جشنواره پیدا کنند.

خبرها از دنیای هنر و سینما حاکی از آن است که در ایام نوروز امسال سه فیلم لاتاری، به وقت شام و مصادره در سینماهای کشور اکران می‌شود و در این راستا فرصت را مغتنم شمردیم تا مروری کوتاه بر این فیلم‌ها داشته باشیم.

لاتاری و مساله قاچاق دختران ایرانی به دبی

فیلم لاتاری یکی از فیلم‌ها پرحاشیه و بحث جشنواره فجر بود که قرار نگرفتن این فیلم در لیست نامزدهای جشنواره سیمرغ انتقادات فراوانی از سوی سینماگران به همراه داشت.

موضوع قاچاق دختران به دبی مساله‌ای است که این فیلم سعی کرده است در آن به آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در این مساله بپردازد. در جریان فیلم مشاهده می‌کنیم امیرعلی(ساعد سهیلی) و نوشین(زیبا کرمعلی)   قرار است با هم ازدواج کنند، اما خانواده نوشین دچار یک ورشکستگی سنگین شده اند. پدر دختر مخالف ازدواج است و از طرفی فردی به نام سامی، نوشین را برای کار در یک شرکت حسابداری (بعدا می فهمیم مدلینگ) انتخاب می کند و به دوبی ترانسفر می کند. پدر دختر موافق است چون نیما(جواد عزتی) پسربزرگ در زندان گرفتار شده و ۳۰۰ میلیون بدهی بالا آورده است، چند روز پس از عزیمت نوشین به دبی خبر خودکشی او می‌رسد و امیرعلی دیوانه‌وار به دنبال حقیقت می‌رود. او تنها نیست؛ حاج موسی رزمنده سال‌های دور و مربی فوتبال امروز با او به دوبی می رود.

این فیلم با نویسندگی و کارگردانی محمد حسین مهدویان و با حضور بازیگرانی از جمله ساعد سهیلی، حمید فرخ نژاد، جواد عزتی، زیبا کرمعلی و هادی حجازی فر کلید خورد.

محمد حسین مهدویان با معرفی زیبا کرمعلی که بازیگر گمنام و با سابقه کم در عرصه بازیگری است سعی  دارد استعداد دیگری را همچون هادی حجازی فر به سینمای ایران معرفی کند. این سومین همکاری هادی حجازی فر با محمد حسین مهدویان هست و باید دید که باز هم می تواند سیر صعودی پیشرفت خود را همانند دو کار قبلی ادامه دهد یا خیر!

ضمن اینکه حجازی فر با بازی در هفت فیلم، یکی از پرکارترین بازیگران سینمای فجر امسال بود. جواد عزتی بعد از همکاری و ایفای نقش در ((ماجرای نیمروز)) که مورد پسند منتقدین قرار گرفت در لاتاری برای دومین بار به همکاری با محمد حسین مهدویان پرداخته است

مهدویان امیدوارست که موفقیت های خود را مانند دو فیلم ((ماجرای نیمروز)) و ((ایستاده در غبار)) که اورا به سینمای ایران معرفی کرد در لاتاری هم بتواند این روند را ادامه دهد. شایان ذکر است لاتاری از ۲۳ اسفند به روی پرده سینماهای کشور رفته و تا این لحظه فروش ۱۹۴ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

ماجرای تکفیری‌ها و داعش در به وقت شام

یکی از فیلم‌های سینمایی دیگری که در ایام نوروز بر پرده سینماهای کشور به نمایش درخواهد آمد، فیلم سینمایی به وقت شام ساخته ابراهیم حاتمی کیا به تهیه کنندگی محمد خزاعی است که این فیلم برای نخستین بار در سینمای ایران درباره حوادث منطقه و تکفیری ها پرداخته است.

ابراهیم حاتمی کیا در ماه رمضان امسال تولید ((به وقت شام)) را شروع کرد و اصرار حاتمی کیا مبنی بر سکوت خبری تا اتمام فرآیند ساخت فیلم موجب شد تا اخبار حاکی بر این موضوع در حدس و گمان بماند اما خلاصه داستان این فیلم بر چه مبنایی استوار است.

این فیلم که با ماهیت داعش ساخته شده است، قصه دو خلبان ایرانی را روایت می کند که قصد دارند مردم را از محاصره داعش خارج کنند اما با سقوط هواپیما آنها به سرنوشتی عجیب دچار می شوند.

رامی عطا الله، جوزیف سلامه، علی سکر، خالد السید، پیر داغر، محمد شعبان و سامر خلیلی از جمله بازیگران خارجی و مطرحی از کشورهای عراق، مصر، لبنان و  سوریه هستند که به همراه بابک حمیدیان و هادی حجازی فر در فیلم سینمایی به وقت شام ایفای نقش کرده اند.

ساخت موسیقی ((به وقت شام)) به دست کارن همایون فر به خواسته حاتمی کیا انجام شده است، این دومین همکاری همایون فر با ابراهیم حاتمی کیا هست

((به وقت شام)) ساخته ابراهیم حاتمی کیا در اکران نوروزی، از ۲۳ اسفند بر روی پرده ی سینما رفته و تا این لحظه فروش ۱۶۳ میلیون تومانی را به خود دیده است.

مصادره؛ فیلمی طنز اما با فیلمنامه ضعیف

یکی از فیلم‌های دیگری که در ایام نوروز به نمایش درخواهد آمد، فیلم مصادره به کارگردانی مهران احمدی است که نویسندگی آن بر عهده علی فرقانی و تهیه‌کنندگی  این فیلم به دست محمدحسین قاسمی بوده ۱۳۹۶ است. «مصادره» یک کمدی قصه‌گو است. این فیلم از دهه ۵۰ آغاز می‌شود و داستان یک ساواکی با بازی رضا عطاران است که درگیر ماجراهایی می‌شود. این نخستین حضور مهران احمدی به عنوان کارگردان در سینماست. «مصادره» تاکنون با فروش ۲۶۱ میلیون تومانی رتبه اول جدول فروش اکران نوروزی را به خود اختصاص داده است اما مساله اینجاست که ضعف‌هایی در این فیلم وجود دارد که در این راستا رقابت را با فیلم‌های دیگر سخت خواهد کرد

نشست خبری این فیلم در جشنواره فجر بحث‌های مختلفی را به همراه داشت تا جایی که مهران احمدی با بیان اینکه به هیچ وجه قصد نداشته است فیلم سیاسی بسازد، گفت: «قصد گوشه کنایه زدن به کسی را نداشتم. این فیلم اصلا سیاسی نیست و سعی داشتم واقعیت‌ها را نشان دهم.»

اگرچه برخی از قسمت‌های این فیلم با انتقاد برخی از فعالان سینما روبرو شده بود، در ادامه این نشست سلامی تهیه کننده فیلم در خصوص ساخت این فیلم گفت: ما آخر نفهمیدیم ارزشی هستیم یا ضد ارزشی ولی اینکه فیلم در خصوص مصادره انقلاب است این می‌تواند یک برداشت شخصی باشد.

نویسنده این فیلم در حالی هدف خود را ساختن یک فیلم کمدی دانست که منتقدان بسیاری نسبت به فیلمنامه ضعیف این فیلم انتقاد کرده و معتقدند بودند اگرچه احمدی می‌توانست از نویسنده قوی تری در این زمینه استفاده کند، نتایج به مراتب بهتری را در این زمینه می‌گرفت، امری که اکنون محقق نشده است و باید صبر کرد و دید در ایام اکران‌های نوروزی چقدر مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.