اصرار آمریکا برای حضور در انتخابات عراق به منظور حفظ شفافیت و سلامت آن هدفی جز دیکته کردن مقاصد مورد نظر و تقلب در انتخابات ندارد.

نقشه آمریکا برای دخالت در انتخابات عراق و روی کار آوردن مهره‌های مورد نظر

به گزارش قدس آنلاین، اصرار آمریکا برای حضور در انتخابات عراق به منظور حفظ شفافیت و سلامت آن هدفی جز دیکته کردن مقاصد مورد نظر و تقلب در انتخابات ندارد به گونه ای که زمینه برای روی کار آوردن مهره های مورد نظر واشنگتن فراهم شود.

ادامه دخالت های دولت آمریکا در مسائل داخلی عراق بیانگر دشمنی با ملت و دولت عراق است، تا جایی که واشنگتن اکنون سخت در تلاش برای تحمیل دیدگاههای خود بر انتخابا ت پارلمانی عراق است که قرار است ماه می آینده برگزار شود.

سفرهای پی در پی آمریکایی‌ها به عراق و تماس با دولت

در این خصوص آمریکا همواره به منظور تسلط هرچه بیشتر بر دو بخش سیاسی  و امنیتی عراق با دولت عراق در تماس است و مسئولان آمریکایی نیز سفرهای غیرمنتظره متعددی به عراق داشته اند و مسائلی را مطرح می کنند که دولت عراق قادر به مخالفت و رد آن نیست.

در این میان ناظران مسائل عراق در مورد خطر دخالت  های آمریکا و تلاش مداوم آن برای تقلب در انتخابات و ترسیم نقشه جدید سیاسی هشدار داده و هدف از آن را فراهم کردن زمینه راه یافتن هوداران خود در در راس قدرت در عراق عنوان کردند.

اصرار آمریکا به ایفای نقش گسترده در انتخابات عراق

در همین ارتباط معاون "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا با حیدر العبادی نخست وزیر عراق تماس گرفته و بر تلاش آمریکا برای ایفای نقش گسترده و مهم در "حمایت از انتخابات عراق" و تضمین سلامت آن تاکید کرد، حال  آنکه واشنگتن با وجود دخالت های مردمی و سیاسی گسترده عراق نیروهای خود را در خاک این کشور مستقر کرده است.

در این شرایط "عادل مانع" کارشناس سیاسی عراقی در مورد خطرات دستور کار آمریکا در آینده عراق هشدار داد و یادآور شد، تماس معاون ترامپ با العبادی دخالت آشکار و خطرناک در مسائل عراق به شمار می آید.

کمک مالی آمریکا به تبلیغات نامزدهای انتخابات عراق

وی یادآور شد، بیشتر نیروهای سیاسی عراق برای تبلیغات انتخاباتی خود به کمک  مالی آمریکا پشتگرم خواهند بود که این به نفع آمریکا بوده و تحقق طرحهای مشکوک آن را تسهیل می کند، از همین رو نیروهای ملی باید ابتکار رویارویی قاطعانه با این چالش بزرگ که آینده عراق را در معرض خطر قرار می دهد، به دست بگیرند و توطئه امریکا مبنی بر تغییر نقشه سیاسی عراق در آینده را خنثی کنند.

همچنین "صفاء الاعسم" کارشناس مسائل امنیتی عراق با اشاره به سرنگونی یک هواپیمای آمریکا در الانبار، آن را نشانه روشنی از میزان مخالفت مردمی عراق با حضور نیروهای اشغالگر آمریکایی در کشورشان دانست و گفت توجیه آمریکا مبنی بر مشکل فنی در هواپیمای مزبور واقعیت ندارد بلکه چه بسا یک طرف مشخص آن را سرنگون کرده باشد.

پافشاری آمریکا بر حضور در چهار استان آزاد شده از اشغال داعش

وی افزود، پافشاری آمریکا بر حضور در چهار استانی که تحت اشغال گروه تروریستی داعش بود، بسیار نگران کننده است، به ویژه اینکه واشنگتن اصرار دارد در مراکز انتخاباتی این استان ها حضور داشته باشد و این در حالی است که هواپیماهای آمریکایی به میزان زیادی در حریم هوایی عراق حضور داشته و علاوه بر این آمریکا ۱۴ پایگاه در خاک عراق در اختیار دارد تا جایی که باید گفت این وضعیت  نشانه نقشه بزرگ آمریکا است که با دقت آن را برای مرحله آینده عراق در دست بررسی دارد.

این در حالی است که دولت آمریکا پیش از این لزوم مشارکت مشاوران آمریکایی در کمیساریای عالی انتخابات عراق را خواستار شد که هدف از آن ترسیم ساختار دولت آینده عراق طبق خواسته های خود مبتنی بر ادامه حضور پایگاههای نظامی ثابت آمریکایی  در خاک عراق است.

منبع: پایگاه خبری "المراقب العراقی"

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.