اصفهان- شهردار اصفهان گفت: تا ۴ ماه پیش تنها ۱۸ هزار نفر از شهروندان اصفهانی برای انجام سفرهای درون شهری خود از مترو استفاده می کردند و این در حالی است که امروز آمار استفاده کنندگان از این وسیله نقلیه پاک به ۳۰ هزار نفر افزایش یافته است.

روزانه ۳۰ هزار نفر از متروی اصفهان استفاده می کنند/ راه اندازی خط دو و سه تا ۴ سال آینده

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قدرت اله نوروزی ظهر یکشنبه در آیین بهره برداری آزمایشی از بخش نهایی خط یک مترو که با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی استان اصفهان انجام شد، اظهارکرد: در حال حاضر ایستگاه میدان امام حسین از یک ضلع قابل استفاده است و در آینده ای نزدیک دو ضلع دیگر آن نیز وارد مدار خدمت رسانی خواهد شد.

وی یادآور شد: ایستگاه میدان انقلاب نیز از سمت ضلع غربی مورد بهره برداری قرار گرفته و به زودی ضلع شرقی آن نیز افتتاح می شود که این  خودیک توفیق بزرگ است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تا ۴ ماه پیش تنها ۱۸ هزار نفر از شهروندان اصفهانی برای انجام سفرهای درون شهری خود از مترو استفاده می کردند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که امروز آمار استفاده کنندگان از این وسیله نقلیه پاک به ۳۰ هزار نفر افزایش یافته و مطمئن هستنم در صورت همکاری تمام بخش ها، در سال آینده ۱۰۰ هزار نفر از این خط استفاده خواهند کرد.

وی تلاش های صورت گرفته برای تکمیل خط یک مترو اصفهان را حاصل انسجام، وحدت و یکپارچگی مسئولان و کارکنان دانست و گفت: یقین دارم  سال آینده مترو اصفهان روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر را جابه جا خواهد کرد.

نوروزی گفت: زیرساخت های لازم آماده شده و رام های قطار شهری همچنین نیروهای انسانی همگی آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند تا با اجرای دقیق برنامه ها شاهد شکوفایی شهر باشیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه با اتخاذ شیوه های جدید برای راه اندازی خط دو و سه مترو، می توان به جای ۱۷ سال ظرف ۴ سال بخش عظیمی از مترو را در تمام نقاط شهر راه اندازی کرد، افزود:  پیوند مترو به قطارهای حومه ای همچون بهارستان، شاهین شهر و ذوب آهن می تواند بسیاری از مشکلات ترافیکی شهر را برطرف، به محیط زیست کمک کرده و آلایندگی ها را کاهش دهد.

نوروزی تصریح کرد: رسیدن به اهداف بلندشهری در شبکه شدن قطار شهری به معنای داشتن زندگی ایمن و سالم همراه با آرامش و آسایش برای همه مردم است.

به گزارش قدس آنلاین، طول خط یک متروی اصفهان ۲۰ کیلومتر بوده و دارای ۲۰ ایستگاه است که در سال های گذشته فاز اول و دوم این خط از ایستگاه قدس تا چهارراه تختی در اختیار شهروندان قرار گرفت؛ در سال جاری نیز خط یک ابتدا به آزادی و هم اکنون به ایستگاه پایانی خود یعنی صفه رسیده است.

بر این اساس شهروندان می‌توانند از ایستگاه قدس در خیابان امام خمینی(ره) تا ایستگاه صفه با مترو سفر کنند، البته قرار است پس از ایام نوروز این پروژه با حضور یکی از مقامات کشوری به صورت رسمی به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.