شبکه خبری سی. ان. ان گزارش داده است که قرار است هیات‌هایی از کره جنوبی، کره شمالی و آمریکا در فنلاند دیدار کنند، اما شرکت‌کنندگان در این مذاکره مقام‌های رسمی کشورها نیستند.

مذاکرات غیررسمی دو کره و آمریکا در فنلاند برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مقام‌های کره جنوبی و فنلاندی روز یکشنبه از برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها بین‌ نمایندگان کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا در فنلاند خبر دادند.

«کیمو لاهدرویرتا» از مقام‌های وزارت خارجه فنلاند گفت که این گفت‌وگوها به منظور خلع سلاح اتمی کره شمالی برگزار می‌شود و نمایندگان آمریکایی حاضر در این نشست مقام‌های دولتی نیستند.

آمریکا در کره شمالی حضور دیپلماتیک ندارد و مذاکرات رسمی بین مقام‌های این کشور هنوز آغاز نشده است.

وزارت خارجه کره جنوبی نیز در گفت‌و‌گو با سی.ان. ان اعلام کرد که مقام‌های سابق و کارشناسان این کشور از جمله حاضران این نشست هستند.

بر اساس این گزارش، یک مقام وزارت خارجه فنلاند در توصیف هئیت‌های حاضر در این گفت‌‌وگوها آن را ترکیبی از مقام‌های دولتی کنونی و کارشناسان غیر دولتی توصیف و تاکید کرد که هیچ مقام کنونی دولت آمریکا در این نشست حضور ندارد.

وزارت خارجه فنلاند همچنین افزود که تنها میزبان این نشست بوده و نقشی در روند گفت‌و‌گوها ندارد. فنلاند به زمان دقیق برگزاری این گفت‌وگوها اشاره‌ای نکرده است.

 سی. ان. ان در خاتمه از مشاهده یک مقام ارشد کره شمالی که با هوایپما عازم فنلاند بود خبر داد. «چو کانگ» معاون امور آمریکای شمالی وزارت خارجه کره شمالی بدون پاسخگویی به پرسش خبرنگاران درفرودگاه بین المللی پکن عازم فنلاند شد.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در همین زمینه روز گذشته نوشت که  سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مسئولیت اصلی برگزاری دیدار بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی را برعهده گرفته و با برگزاری گفت‌‌وگوهای پشت پرده نقش مهمی را در دیدار آتی ترامپ با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بر عهده دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.