معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» خبر داد و گفت: در ایام عید امسال به مردم در ۲۷۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه خدمت‌رسانی می‌شود.

توقف تمام پروژه‌های عمرانی سازمان اوقاف و امور خیریه در نوروز

قدس آنلاین-معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اجرای طرح نوروزی «آرامش بهاری» خبر داد و گفت: در ایام عید امسال به مردم در ۲۷۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه خدمت‌رسانی می‌شود.

حجت الاسلام احمد شرفخانی صبح دیروز در نشست با خبرنگاران رسانه‌های جمعی با اشاره به این که تعطیلات نوروزی برای سازمان اوقاف ظرفیت فرهنگی و اجتماعی بی‌نظیری دارد که باید از آن برای ایجاد فضای معنوی، ارتقای سطح معرفتی مردم و خدمت‌رسانی به جامعه در عرصه اسکان و پذیرایی استفاده شود، افزود: بنابراین در نوروز سال ۹۷ نیز همچون هشت سال گذشته طرح آرامش بهاری در ۲۷۰۰ امامزاده و بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

شرفخانی سپس به برنامه‌های سازمان متبوعش در بخش خدمت اجرایی پرداخت و گفت: اسکان و پذیرایی از مردم در ایام نوروز یکی از برنامه‌های مهم ماست که برای این منظور از ظرفیت ۸۸۳ امامزاده و بقاع متبرکه که دارای زائرسرا هستند استفاده می‌شود و در امامزادگانی که زائر سرا نداریم کمپ‌های موقت دایر کرده‌ایم تا در حد توان به مردم خدمت کرده باشیم.

به گفته وی اسکان و پذیرایی از مسافران نوروزی در زائرسراها اگرچه رایگان نیست، اما در مقایسه با سایرمراکز اقامتی و پذیرایی بسیار ناچیز است.

وی خدمت رسانی به راهیان نور را از دیگر برنامه‌های بخش یاد شده عنوان کرد و گفت: در حسینیه‌ها و امامزادگانی که در مسیر کاروان‌ها هستند برای ارائه خدمات اسکان و پذیرایی از راهیان نور استفاده می‌شود.

شرفخانی در ادامه به زلزله زدگان اشاره کرد و گفت: ارائه خدمات به زلزله زدگان از اولویت‌های سازمان اوقاف در ایام نوروز است بر همین اساس علاوه بر برنامه‌های فرهنگی دو طرح تحت عنوان بسته‌های «مهر تندرستی» و «دست‌های مهربان» در مناطق زلزله زده در دست اجرا داریم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه سازمان اوقاف و امور خیریه در خصوص زمان تحویل سال ۹۷ که مصادف با شب شهادت امام هادی (ع) است، گفت: به طور قطع حرمت این شب را همه مردم نگه می‌دارند و ما نیز متناسب با این شب مداحی و سخنرانی هایی خواهیم داشت. البته نمی‌خواهیم عزاداری سنگین داشته باشیم.

وی استقبال مردم از طرح نوروزی «آرامش بهاری» سال ۹۶ را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: در تعطیلات نوروز گذشته ۴۰ میلیون نفر در امام زادگان و بقاع متبرکه حضور یافتند بر همین اساس پیش بینی می‌کنیم امسال نیز استقبال خوبی از سوی مردم صورت گیرد.

وی در خاتمه از متوقف شدن اجرای تمام پروژه‌های عمرانی سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: این موضوع برای اجرای طرح همسان‌سازی و یکسان‌سازی بقاع متبرکه نیز صدق می‌کند. در واقع به تمام امامزادگان ابلاغ کردیم که در ایام نوروز تمام پروژه‌های عمرانی متوقف شود و پس از اتمام تعطیلات نیز مجدداً اجرای آن‌ها شروع شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.