با شمارش ۹۹.۸۳ درصد از آراء انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه، «ولادیمیر پوتین» با یک پیروزی قاطعانه موفق به کسب حدود ۷۷ درصد از آراء انتخاباتی شد.

قاطعانه‌ترین پیروزی پوتین در انتخابات با کسب ۷۷ درصد از آراء

به گزارش قدس آنلاین، با شمارش ۹۹.۸۳ درصد از آراء انتخاباتی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۸ روسیه، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فعلی روسیه موفق به کسب ۷۶.۶ درصد از آراء شد و در سمت خود ابقا شد.

«پاول گرودینین» نامزد حزب کمونیست روسیه با فاصله زیاد و کسب تنها ۱۱.۰۱ درصد از آراء، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و  «ولادیمیر ژیرینوفسکی» نامزد ۷۱ ساله حزب لیبرال دموکرات هم با کسب ۵.۶۶ درصد از آراء در جایگاه سوم باقی ماند.

کمیسیون انتخابات روسیه میزان مشارکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را ۶۷.۴۷ درصد، اعلام کرد.

بنا به گفته رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، ۷۳.۳۷ میلیون نفر از اتباع روسیه در این انتخابات مشاکرت کردند.

وی در ادامه گفت که هرگونه گزارش از تخلف در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه به دقت مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیم‌گیری قاطعانه‌ای در این زمینه اتخاذ خواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ۴۷۴ هزار و ۵۰۰ ناظر و ۱۰ هزار و ۵۰۰ خبرنگار از رسانه‌های مختلف در محل‌های اخذ رأی حضور داشتند.

رئیس کمسیون مرکزی انتخابات روسیه تصریح کرد که مجموع یکهزار و ۵۱۳ ناظر خارجی از ۱۱۵ کشور در انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه فعالیت داشتند.

رئیس کمیته مرکزی انتخابات روسیه اعلام کرد که آمار اعلام شده، نتایج مقدماتی است و شمارش تمامی آراء و اعلام نتیجه نهایی حدود ۱۰ روز دیگر صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.