نمایندگان کارفرمایی پیشنهاد آخر خود درباره مزد ۹۷ را با مضمون افزایش ۱۹ درصدی حداقل مزد کارگری به علاوه افزایش ۸.۳ درصدی و روزانه ۳۳۳۳۵ ریال را برای سایر سطوح امضا کردند اما نمایندگان کارگری با این پیشنهاد موافق نیستند.

جزئیات پیشنهاد آخر نمایندگان کارفرمایی درباره افزایش مزد ۹۷ / کارگران قبول ندارند

به گزارش قدس آنلاین، نمایندگان کارفرمایی پس از ساعت‌ها بحث و گفت‌وگو میان خود و نمایندگان کارگری و دولت بالاخره تصمیم نهایی خود برای میزان افزایش دستمزد سال آینده ۱۳ میلیون کارگر ایرانی را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش نمایندگان کارفرمایی موافقت کردند که حداقل مزد ۱۹ درصد افزایش پیدا کند و سایر سطوح مزدی افزایش ۸.۳ درصدی به علاوه روزانه ۳۳۳۳۵ ریال داشته باشند.

در صورت موافقت دولت و کارگران با این پیشنهاد حداقل دستمزد سال ۹۷ به رقم یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۹۱ تومان و ۷ ریال خواهد رسید. در حالی که امسال حداقل مزد ۹۲۹ هزار و ۹۳۱ تومان بود.

به گزارش فارس،؛هنوز نمایندگان کارگری و دولت با آخرین پیشنهاد نمایندگان کارفرمایی موافقت نکردند و کارفرمایان تنها و آخرین پیشنهاد خود را افزایش ۱۹ درصدی حداقل مزد و افزایش ۸.۳ درصدی مطابق نرخ تورم و روزانه معادل ۳۳۳۳۵ ریال می‌دانند. به عبارتی دیگر سایر سطوح مزدی که بیش از ۹۳۰ هزار تومان حداقل حقوق‌شان است، افزایش ۸.۳ درصدی به علاوه روزانه ۳۳۳۳۵ ریال خواهند داشت. البته اعمال این ارقام منوط به موافقت نمایندگان کارگری شورای عالی کار است.

پیش از این نمایندگان کارگری افزایش ۲۹ درصدی حداقل مزد را پیشنهاد کرده بودند تا به رقم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد و برای سایر مزدبگیران افزایشی به نسبت افزایش حداقل مزد پیشنهاد کرده بودند که به محدوده ۱۶ درصد می‌رسید.

در صورت موافقت سایر گروه‌های حاضر در شورای عالی کار این ارقام به عنوان مصوبه مزدی سال ۹۷ پیشنهاد خواهد شد.

در این باره علی‌اصغر آهنی‌ها نماینده کارفرمایی حاضر در شورای عالی کار به خبرنگار فارس گفت: دولت باید بخشی از هزینه‌های کارگران را بپذیرد و اگر می‌خواهد بیش از آن چیزی که ما موافق هستیم افزایشی اعمال کند باید هزینه‌هایش را بپذیرد.

آهنی‌ها گفت: افزایش دستمزد بیش از آن چیزی که پیشنهاد می‌کنیم تولید را غیراقتصادی و بسیاری صنایع کشور را دچار تعطیلی خواهد کرد. در اینجا برای در نظر گرفتن شرایط کارگران علاوه بر آنکه ما موافق آن هستیم باید دولت به طور جدی نقش‌آفرینی کند.

نماینده کارفرمایی شورای عالی کار معتقد است که دولت سهم خود از هزینه‌های سبد معیشت را نمی‌دهد و در این باره باید حضور جدی‌تر دولت در بسته مزدی سال آینده را شاهد باشیم.

در هیمن حال علی خدایی نماینده کارگری در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس تاکید کرد: نمایندگان کارگری پیشنهاد نمایندگان کارفرمایی را قبول ندارند و برای اصلاح این پیشنهاد در حال رایزنی با طرف‌های مختلف هستیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.