قیمت نفت در بازارهای جهانی به علت افزایش فعالیت‌های حفاری در آمریکا که به معنای افزایش بیشتر تولید است به ۶۵.۸۲ دلار در هر بشکه کاهش یافت،‌ تحلیلگران معتقدند احتمال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای همچنان قیمت ها را بالا نگه می‌دارد.

قیمت نفت کاهش یافت/پیش‌بینی افزایش قیمت در صورت خروج ترامپ از برجام

به گزارش قدس آنلاین، قیمت نفت امروز به علت افزایش فعالیت‌های حفاری در آمریکا که به معنای افزایش بیشتر تولید است و نگرانی در مورد بازگشت فزونی عرضه را تقویت کرد، کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با ۳۹ سنت کاهش یافت و ۶۵.۸۲ دلار فروخته شد. هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۳۴ سنت کاهش ۶۲  دلار فروخته شد.

کاهش‌های امروز، مقداری از افزایش‌های روز جمعه را خنثی کرد. روز جمعه با پشتوانه نگرانی در مورد تنش‌ها در غرب آسیا، قیمت‌ها بالا رفته بود.

استفان اینس، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «علی‌رغم تمامی اخبار کاهشی عرضه نفت شیل، قیمت نفت همچنان قوی است... احتمال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای همچنان قیمت ها را بالا نگه می‌دارد.»

شرکت بیکر هیوز اعلام کرد حفاران آمریکایی در هفته منتهی به ۱۶ مارس، ۴ دکل نفتی جدید فعال کردند که تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا به ۸۰۰ دکل رسید.

تعداد دکل‌های فعال آمریکا در حال حاضر بیش از تعداد مدت مشابه پارسال برابر با ۶۳۱ دکل است.

به لطف فعالیت‌های حفاری بالا، تولید نفت آمریکا از نیمه سال ۲۰۱۶ بیش از یک پنجم افزایش یافته است و به ۱۰.۳۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.

تنها روسیه بیشتر از آمریکا و حدود ۱۱ میلیون بشکه در روز تولید دارد. انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا اواخر امسال از روسیه پیشی بگیرد.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که بازارهای جهانی نفت از کم شدن عرضه اندک در سال ۲۰۱۷ فاصله بگیرند و در اواخر سال ۲۰۱۸ به سوی فزونی عرضه بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.