قزوین_ آخرین روزهای سال و نوروز که فرا می رسد، مسئولان در کنار مردم در تلاش اند تا با تأمین امنیت و آسایش مسافران نوروزی، خاطراتی زیبا از نوروز برای آنها به یادگار بماند بنابراین برای این کار، هماهنگی های لازم توسط مسئولان انجام می شود.

آمادگی دستگاه های اجرایی قزوین برای میزبانی از مسافران نوروزی

قدس آنلاین- گروه استان ها- با پایان یافتن آخرین روزهای ماه اسفند، بوی عید از تب و تاب مردم به مشام می رسد و همه و همه برای آمدن سال جدید با خرید، برنامه ریزی و خانه تکانی خود را آماده می کنند تا سالی جدید را با تلخی ها و زیبایی هایش تجربه کنند.

شلوغی این روزهای خیابان های شهر انسان را کلافه می کند اما در گذر از همین گره های ترافیکی، ماهی های قرمزی را می بینی که در تنگ های بلوری شنا می کنند و هرازگاهی با آمدن به سطح آب، رسیدن بهار را نوید می دهند.

همه از مردم و مسوولان در آخرین روزهای سال، آمدن سال نو را به انتظار نشسته اند؛ مردم با خرید و گشت و گذار در بازار، مسوولان هم با حضور در صحنه برای تأمین آرامش و امنیت.

نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر، میراث فرهنگی استان قزوین و دیگر نهادها هم این روزها با هم همکاری می کنند تا خاطرات خوشی از ایام نوروز برای مسافران و گردشگران در شهر قزوین به یادگار بماند.

* هم افزایی ارگان ها برای ماندگاری خاطراتی خوش از نوروز در قزوین

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین ضمن گفت وگویی با خبرنگار قدس آنلاین از آمادگی استان قزوین برای میزبانی از مسافران و گردشگران نوروزی خبر داد و اظهار داشت: از چندماه گذشته جلسات مستمر برای هماهنگی و برنامه ریزی به منظور استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی برگزار شده است و تلاش داریم تا هم افزایی را در بین سایر ارگان ها ایجاد کنیم.

علی فرخزاد افزود: هماهنگی های لازم برای ستاد اجرایی خدمات سفر در قالب کمیته های ۱۳ گانه و ۶ کمیته شهرستانی شکل گرفته است که از جمله این کمیته ها می توان به کمیته انتظامی و امنیتی برای انجام فعالیت های ترافیکی و امنیتی در سطح شهر، کمیته برنامه ریزی و بودجه، کمیته هماهنگی شهرداری ها، کمیته بهداشت و خدمات و سلامت، کمیته امداد و نجات، کمیته نظارت و تنظیم بازار ستاد، کمیته خدمات حمل و نقل، کمیته فرهنگی و فضای مجازی، کمیته اطلاع رسانی و کمیته روستایی اشاره کرد.

به گفته وی، هماهنگی های لازم برای ارائه خدمات سفر به مسافران نوروزی ارائه و آمادگی لازم در این زمینه فراهم شده است.

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین گفت: نزدیک به ۱۷ پایگاه، ۸۱ واحد آموزشی و ۷۹۲ کلاس در واحدهای آموزشی برای اسکان فرهنگیان در نظرگرفته شده است و خدمات لازم توسط ۹۰ نفر عوامل اجرایی ارائه می شود؛ با افزایش تعداد تخت های اقامتی،۳۰۰ تخت در سال جاری به تخت های اقامتی و ۲۰۰ تخت اقامتگاه های بوم گردی روستایی هم برای اسکان مسافران نوروزی پیش بینی شده است.

فرخزاد تصریح کرد: برای اسکان مسافران نوروزی در شهرها هم ۶ پارک شهری را پیش بینی کرده ایم که تمام امکانات آن مجهز است.

وی با بیان اینکه تمهیدات ویژه ای را در کمیته ایمنی راه ها پیش بینی کرده ایم، گفت: پیش بینی های لازم در شورای مدیریت بحران برای مدیریت بحران های احتمالی ایام نوروز انجام شده است.

جانشین ستاد اجرایی خدمات سفر استان قزوین تصریح کرد: هماهنگی های لازم با شهرداران برای کنترل ساخت وسازهای غیرمجاز انجام شده است تا در تصرف غیرقانونی کنترل های لازم صورت بگیرد.

فرخزاد مطرح کرد: باتوجه به اینکه روزانه ۷۰۰ هزار خودرو از محورهای استان قزوین تردد می کند و این آمار در نوروز افزایش می یابد، سعی کرده ایم نقاط حادثه خیز استان را شناسایی کرده و تمهیدات لازم را انجام دهیم؛ در چند روز گذشته ۲۳ سامانه هوشمند نصب شده و در حال حاضر نزدیک به ۵۰ سامانه هوشمند فعال است که کنترل در تمام محورهای استان انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳ هزار نیرو برای خدمات رسانی جاده ای، امدارسانی و اسکان مسافران فعالیت می کنند.

* اورژانس قزوین همراه مسافران نوروزی 

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین نیز در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین گفت: ۲۸۷ نیروی برای ایام نوروز فعالیت می کنند که ۱۰۰ نیرو به صورت روزانه در تمام جاده های مواصلاتی استان در حالت آماده باش هستند و آمبولانس های اورژانس نیز در کنار جاده ها مستقر است.

پیمان نامدار اضافه کرد: ۴ ایستگاه سلامت در عوارضی های ورودی شهر قزوین مستقر است که در این ایستگاه ها پزشک، تکنسین اورژانس و یک دستگاه آمبولانس به صورت آماده باش هستند و خدمات دارویی و کاتالوگ های بهداشتی توسط آنها به مسافران ارائه می شود.

وی مطرح کرد: ۳۹ پایگاه اورژانس به صورت ۲۴ ساعته در حالت آماده باش بوده و یک پایگاه هوایی نیز فعال است و مردم می توانند با شماره گیری ۱۱۵ سریع ترین امکانات فوریت های پزشکی را دریافت کنند و خدمات بالگرد هوایی در صورت مساعد بودن محل امدادرسانی، ارائه می شود.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی استان قزوین عنوان کرد: همچنین سه دستگاه موتور لانس در سطح شهرستان قزوین در شب های عید کمک رسان مصدومان است.

نامدار ضمن ارائه توصیه هایی به مسافران نوروزی اظهار داشت: از مسافران نوروزی درخواست داریم اگر در جریان سفر به تصادف برخورد کردند، مصدوم را حرکت ندهند و با شماره گیری ۱۱۵ اورژانس را مطلع کنند.

وی گفت: رانندگان در حین رانندگی و در زمان خستگی، از مصرف داروی اختیاری پرهیز کرده و به ایستگاه سلامت مراجعه کنند؛ در صورت بروز علائمی همچون سرگیجه در منتهی الیه سمت راست توقف کرده و با ۱۱۵ تماس بگیرند.

بنا به این گزارش، مسوولان پا به پای مردم برای آمدن بهار لحظه شماری می کنند و چه خوب که با رعایت نکات ایمنی در تمام لحظه های سفر، نوروز زیبایی را برای خود رقم بزنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.