ایلام- مشاور وزیر آموزش و پرورش در مراسم معارفه مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان ایلام گفت: آینده به مدیران آموزشی آینده نگر نیازمند است.

آینده به مدیران آموزشی آینده نگر نیازمند است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا کمرئی صبح امروز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل قدیم و جدید آموزش و پرورش استان ایلام با بیان اینکه بسیاری از تحولات آموزش و پرورش در زمان ایجاد چالش صورت می گیرد، اظهارداشت: برنامه ریزی برای آینده متفاوت از امروز باید صورت گیرد و آینده نگری به مدیران آینده نگر نیازمند است.

وی با اشاره به اینکه در انتخاب مدیران، در نظر گرفتن اصل آینده پژوهی مهم است، افزود: آینده به مدیران آموزشی متفاوت و آینده نگر نیازمند است و مدیران نیز باید همسو با تغییرات آینده، رشد کنند.

 مشاور وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه تغییر و تحول جامعه از مدرسه شروع می شود، بیان داشت: مدیران آموزشگاهی نقش ارزنده ای در بروز تغییرات دارند و این مدیران، مدیران تغییر در آینده ای هستند و اگر این مدیران با تغییرات آینده همراه نشوند کشور دچار مشکل خواهد شد.

کمرئی با اشاره به اینکه مدیران آموزش و پرورش غالبا در جلسات اداری در دیگر حوزه ها اظهار نظر نمی کنند، افزود: اما مدیران دیگر دستگاه ها و دیگر اشخاص در این حوزه اظهارنظر می کنند، این در حالی است که حوزه آموزش و پرورش حوزه ای تخصصی است و معلمان و مدیران آموزشی بایستی حرفه ای شده و در مسیر پیشرفت قدم بردارند.

وی لازمه پیشرفت را ارتقای سطح علمی و آموزشی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: معلمان و فرهنگیان نباید تنها به کلاس های ضمن خدمت اکتفا کنند و باید از هر طریقی سعی در ارتقای سطح علمی و آموزشی خود کنند تا جوانانی پویا و فرهیخته به جامعه تحویل دهند.

مشاور وزیر و مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش، تکامل معلمان و حرفه ای شدن آنها را ضروری دانست و گفت: در این صورت افراد غیر متخصص نمی توانند با نظریه های سخیف نظام آموزشی را زیرسؤال ببرند.

 کمرئی ضعف حوزه مالی را از نقصان های وزارت آموزش و پرورش بیان کرد و یادآور شد: وزارت خانه برای رفع مشکلات معیشتی و پیگیری مطالبات فرهنگیان در تلاش است و برای رفع آن برنامه دارد.

گفتنی است در این آیین از زحمات علی بیرانوند مدیرکل قدیم آموزش و پرورش استان ایلام تقدیر و اسفندیار رستم زاد بعنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

اسفندیار رستم زاد پیش از این در سمت معاون متوسطه آموزش و پرورش استان مشغول به خدمت بود و علی بیرانوند بعنوان مشاور وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.