ارتش سوریه همچنان به پیشروی خود در غوطه شرقی در حومه دمشق برای فتح آخرین قلعه تروریسم تکفیری ادامه می‌دهد.

۷۵ درصد غوطه آزاد شد؛ عملیات ارتش برای فتح آخرین قلعه تروریسم

به گزارش قدس آنلاین، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی در غوطه شرقی، حلقه محاصره گروه‌های تروریستی را تنگ‌تر کردند، جایی که ارتش وارد نبرد با این گروه‌ها در آخرین قلعه آنها در غوطه شده است.

بر  اساس این گزارش، ارتش سوریه پس از آزادسازی کامل شهرک‌های «کفربطنا و سقبا»، عملیات خود به سمت شهرک «حزة» را آغاز کرد، جایی که تروریست‌ها استحکامات فراوانی در آن ایجاد کرده و یکی از پایگاه‌های اساسی آنها به شمار می‌رود.

یک منبع میدانی گفت انتظار می‌رود ارتش طی ساعات آینده وارد شهرک حزه شده و آزادسازی آن را اعلام کند که در این صورت ارتش به دروازه‌های شهرک‌های عربین و عین‌ترما خواهد رسید و حلقه محاصره گروه‌های تروریستی را از شرق غوطه به غرب آن در امتداد دمشق گسترش خواهد داد.

شهرک‌های «حزة،عربین وزملکا» از آخرین دژهای گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی به شمار می‌رود، جوبر نیز از سه طرف محاصره شده و ارتش تلاش می‌کند که محاصره آن را کامل کند و انتظار می‌رود تروریست‌های جوبر به عمق شهرک‌های عربین و عین ترما فرار کنند.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۵ درصد غوطه شرقی از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد شده است به استثنای شهر «دوما» که منابع سوری از  احتمال دستیابی به توافق برای توقف عملیات جنگی در آن خبر می‌دهند.

این در حالی است که درگیری‌ها در محور شهر حرستا و مزارع آن در پی مخالفت گروه‌های تروریستی با ابتکار ارتش و تسلیم خود به نیروهای ارتش ادامه دارد.

گروه‌های تروریستی که در غوطه شرقی با ارتش سوریه می‌جنگند شامل فیلق‌الرحمن، جبهه النصره، جیش‌الاسلام و احرار الشام است که از حمایت‌های گسترده و آشکار آل سعود، قطر و ترکیه بهره می‌برند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.