اعضای کارگری و کارفرمایی شورای عالی کار با افزایش ۱۹.۸ درصدی حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۷ و همچنین ۱۲ درصدی سایر سطوح به علاوه ۲۴۱۸۸ ریالی روزانه مزد به طور کلی توافق کرده‌اند اما این توافق هنوز مصوب نشده است.

افزایش ۱۹.۸ درصدی مزد حداقل‌بگیران و ۱۲ درصدی سایر سطوح در مرحله نهایی

به گزارش قدس آنلاین، اعضای گروه کارگری و کارفرمایی بالاخره برای میزان افزایش دستمزد حداقل‌بگیران و سایر سطوح مزدی به طور کلی توافق کرده‌اند. این توافقات نشان می‌دهد که حداقل دستمزد سال آینده ۱۹.۸ درصد و سایر سطوح مزدی ۱۲ درصد به علاوه ۲۴۱۸۸ ریالی مزد افزایش پیدا کند.

بر اساس این گزارش، در صورت تصویب افزایش ۱۹.۵ درصدی حداقل مزد نزدیک به یک میلیون و ۱۱۴ هزار تومان در سال ۹۷ خواهد شد. همچنین در سال ۹۷ تغییری در حق مسکن و بن کارگری سال ۹۷ اعمال نخواهد شد و به احتمال زیاد همان رقم ۴۰ هزار تومان برای مسکن و ۱۱۰ هزار تومان برای بن کارگری ثابت بماند.

بنا بر این گزارش، قرار است نمایندگان کارفرمایی امشب به همراه نمایندگان کارگری و دولت در وزارت کار جمع شده و بخشنامه مزدی سال ۹۷ را تکمیل و مصوب کنند.

یک منبع مطلع به فارس گفت: ربیعی با این رقم برای دستمزد سال آینده موافقت کرده است و در حال حاضر وزیر کار برای جلب نظر وزرای اقتصاد و صنعت در حال رایزنی جداگانه است تا موافقت آنها را برای تصویب این ارقام بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.