رییس سازمان هواشناسی اعلام کرد هوای سراسر کشور هنگام تحویل سال پایدار خواهد بود و تا پایان هفته نیز شاهد پدیده خاصی نخواهیم بود. هفته دوم تعطیلات هم به جز نوار شمالی در کشور بارندگی نداریم.

تعطیلات بی‌باران نوروزی/خشکسالی شدید در پیش داریم

به گزارش قدس آنلاین، رئیس سازمان هواشناسی ضمن تبریک سال نو درباره وضعیت آب و هوای کشور در تعطیلات نوروز اعلام کرد: امروز بخش هایی از شرق کشور شاهد وزش باد و گرد و خاک، بارش باران و بخش های مرتفع بارش برف هستند. فعالیت این پدیده هم امروز و فردا متوقف می‌شود و فردا که سال تحویل است تمام نقاط کشور هوای پایدار دارند.

داود پرهیزکار افزود: این پایداری تا پایان هفته تداوم دارد و تا روز جمعه پدیده خاصی به لحاظ هواشناسی نداریم. 

وی ادامه داد: هفته آینده را فعلا پیش‌بینی اولیه این است که ممکن است نوار شمالی کشور شاهد بارندگی باشند اما دیگر نقاط کشور پدیده خاصی نخواهند داشت. این از نظر خشکسالی که پیش رو داریم خبر خوبی نیست اما کسانی که قصد سفر دارند مشکلی نخواهند داشت.

پرهیزکار تصریح کرد: بر این اساس طی دو هفته بارش قابل توجهی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: در سال زراعی جاری یعنی از مهر ۱۳۹۶ تا پایان شهریور ۱۳۹۷ از ابتدا اطلاعیه و اخطاریه‌های لازم و پیش‌بینی‌های فصلی ارائه شده بود که سال زراعی جاری کم بارش خواهد بود. این کم‌بارشی در اطلاعیه‌های بعدی به خشکسالی بدل شد. متاسفانه پیش‌بینی‌ها به وقوع پیوست و امروز شاهد یک کم‌بارشی ۴۴ درصدی در سطح کشور هستیم و لازم است برای این که بتوانیم تابستان آینده را بدون مشکل سپری کنیم از الان برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم و در مدیریت مصرف آب در سطح کشور همگی به میدان بیاییم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.