وزارت خارجه سوریه به اشغال عفرین از سوی نیروهای ارتش ترکیه و همپیمانانش واکنش نشان داد.

واکنش سوریه به اشغال عفرین از سوی ارتش ترکیه و همپیمانانش

به گزارش قدس آنلاین، وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: اینکه آنکارا سیطره نیروهایش را بر شهر عفرین سوریه اعلام کرده است اقدامی نامشروع و مغایر مبادی و منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

وزارت خارجه سوریه در دو نامه ای که به دبیر کل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت ارسال کرد، آورده است: سوریه اشغال عفرین از سوی ترکیه و جنایاتی را که مرتکب شده اند، محکوم می کند و از نیروهای تازی و اشغالگر می خواهد که سریعا از اراضی سوریه که آنها را اشغال کرده است، خارج شود. اقدامات ترکیه نه تنها جان شهروندان سوریه و تمامیت ارضی و ملت سوریه را به خطر می اندازد بلکه سبب طولانی شدن بحران سوریه می شود و این در راستای خدمت به تروریسم و تهدید کننده امنیت و ثبات در منطقه و دنیاست.

شایان ذکر است که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تسلط ارتش این کشور به همراه گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه بر عفرین؛ اعلام کرد که این کشور قصد دارد که عملیات شاخه زیتون را در سوریه ادامه دهد تا به زعم خود بر تروریستها در منبج، قامشلی و عین العرب غلبه کند.

وی افزود: تاکنون ۳۶۲۲ فرد مسلح در جریان عملیات شاخه زیتون کشته شده اند. ما به عملیات در سوریه تا پاکسازی منبج، قامشلی، عین العرب و راس العرب از تروریستها به طور کامل ادامه خواهیم داد.

اردوغان تاکید کرد: ما از دولت عراق خواسته ایم که شمال عراق را از کردها مسلح پاکسازی کند و اگر لازم باشد در آنجا هم عملیات انجام خواهیم داد.

لازم به ذکر است، ارتش ترکیه از ۳۰ دی ماه عملیات در شهر عفرین واقع در شمال سوریه را بر خلاف موازین بین المللی در کسب مجوز از دولت قانونی دمشق علیه نیروهای حمایت آمریکا آغاز کرد.

منبع: روسیا الیوم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.