مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که کشورهای عضو این اتحادیه برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران متحد هستند.

موگرینی: برای حفظ برجام متحد هستیم/ آماده محافظت از منافعمان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه در یک نشست خبری بعد از نشست مشورتی وزرای خارجه این اتحادیه گفت که بروکسل برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران متحد هستند. 

موگرینی گفت: «ما در این جلسه یک بار دیگر درباره ایران صحبت کردیم و حمایت کامل خودمان را از اجرای کامل توافق هسته‌ای ابراز کردیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه این توافق برای این اتحادیه، اهمیت راهبردی دارد بر ضرورت پرداختن به مسائل دیگر خارج از چارچوب برجام تأکید کرد. 

وی گفت: «مسائلی مانند سوریه و یمن هستند که در خصوص آنها ما بسیار منتقد اقدامات ایران هستیم اما مصمم هستیم به انها خارج از چارجوب برجام رسیدگی کنیم.»

موگرینی درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هم گفت: «ما در حال حاضر تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران داریم. در جلسه امروز، درباره این موضوع (تحریم‌ها) صحبت نکردیم، بلکه بار دیگر بر اتحاد خودمان و انتظارمان مبنی بر پایبندی همه طرف‌ها به تعهداتشان، تأکید کردیم.»   

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرب‌الاجل ترامپ برای اصلاح برجام گفت: «ما در اینجا در اتحادیه اروپا هستیم و روی ضرب‌الاجل‌های خودمان کار می‌کنیم.»

موگرینی گفت اولویت اتحادیه اروپا ادامه اجرای توافق هسته‌ای با ایران است که آژانس ۱۰ بار پایبندی ایران به آن را تأیید کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد: «امروز، همان‌طور که گفتم ما درباره اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران صحبت نکردیم، بلکه درباره ضرورت همکاری مشترک با طرف‌های مختلف برجام جهت اجرای کامل توافق بحث کردیم.»

وی اضافه کرد: «این به معنی ان است که حفظ پایبندی کامل ایران به برجام در راستای منافع ما است. این اولین هدفی است که ما داریم، اما هدف دیگر ما این است که دوستان آمریکایی‌مان را کاملاً به توافق متعهد نگاه داریم.»

موگرینی بار دیگر تأکید کرد اتحادیه اروپا تمایل دارد به مسائلی که در چارچوب برجام نیستند هم رسیدگی کند. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: «اختلافات با ایران، مسئله جدیدی نیست؛ مسائلی وجود دارد که درباره آنها دیدگاه‌های متفاوتی داریم، اما آنها را در فضایی متفاوت حل می‌کنیم نه در چارچوب اجرای برجام.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.