گلبهار-بعداز۴ انتخاب ناموفق از سوی اعضای شورای شهر گلبهار اینک اعضای شورای شهر در صورت حل نشدن مشکل سرپرست حال حاضر باید به سراغ گزینه پنجم بروند که در نوع خود رکورد محسوب می شود.

سرنوشت انتخاب شهردار به دور پنجم کشیده شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، بعد از گذشت ۶ ماه از شروع به کار شورای دوم  شهر گلبهار هنوز شهرداری این  شهر با سرپرست اداره می شود.

سعید سجادی شهردار دور اول شهرگلبهار  در شهریور ماه سال جاری  یعنی همزمان با شروع کار شورای دوم،  بازنشسته می شود و این یعنی برای سرپرستی باید  مجوزهای لازم را اخذ می کرده است، از طرفی مهدی جانعلی زاده، رئیس شورای شهر گلبهار بعد از اعلام نتایج انتخابات شورای شهر به خبرنگار قدس می گوید:یکی از دغدغه های من و دیگر منتخبین، انتخاب شهرداری با رزومه قوی و کارآمد است زیرا شهردار فعلی (سجادی) فاقد کارایی و روحیه کاری  لازم است.

پس از روی کارآمدن و انجام مراسم تحلیف و آغاز بکار شورای دوم همان طورکه  جانعلی زاده گفته است اولین دغدغه منتخبین مردم انتخاب شهرداری با رزومه کاری قوی و کارآمد و دارای ۱۰ آیتم مشخص شده شورای شهر است، ازین رو به سراغ محمد امینی فر شهردار اسبق شهرستان سرخس می روند فردی که  برخلاف ادعای اعضای شورای شهر دارای رزومه چندان قوی  در کارنامه کاری خود نبوده است  که نامه کمیسیون تخلفات اداری استانداری  مانع رسیدن وی به کرسی شهرداری گلبهار می شود.

شورای شهر گلبهار که رسما امینی فر را بعنوان شهردار منتخب اعلام کرده است و حالا به مانع  بزرگی برخورده است و در شوک قراردارد ناچارا به سراغ گزینه دوم خود می رود. گزینه دوم شورا عباس کاظمی شهردار اسبق قوچان  است. وی که دارای کارت بازرگانی و تجارت است  هنگامی که بر سر دوراهی انتخاب کارت تجارت و بازرگانی از یک طرف  و پست شهرداری گلبهار از طرف دیگر  مواجه می شود تجارت را بر پست شهرداری ترجیح می دهد و نیامده بازمی گردد.

اعضای  شورای شهر که به  هیچ  وجه پیش بینی این اتفاق  را نکرده  بودند و درشوک عجیبی فرو رفته بودند برای مرتبه سوم سراغ فرد دیگری می روند. حمید عباسی که با شروع بکار شورای شهر قدمگاه نیشابور با رای قاطع اعضای شورای شهر به عنوان شهردار شهرقدمگاه انتخاب شده است گزینه سوم شورای شهرگلبهار برای پست شهرداری قرارمی گیرد، انتخابی که باز هم اشتباه از کار درآمد. چرا که اخلاق سیاست حکم می کند که اعضای شورای شهرگلبهار قبل ازطرح نام حمیدعباسی ابتدا باید با شورای شهر قدمگاه مکاتبه می کرده که این کار انجام نشده است و گلایه رئیس شورای شهر قدمگاه رابه دنبال داشته است.

بعد از ۳ انتخاب ناموفق  و مسئله دار که رکورد بیشترین صرف وقت  و انتخاب در طول ۶ ماه  را در پی داشت اکنون شورای شهر گلبهار صاحب رکوردی نامتغیر که سالیان سال در تصاحب خودش هست می شود.

برای چهارمین بار اعضای شورای شهر سعی می کنند به داشته های خود قانع باشند. این بار شورای شهر مأیوس از ۳انتخاب ناموفق خود سراغ  گزینه ای می روند که در ابتدای شروع بکار شورا وی را فاقد روحیه و فاقد کارآمدی لازم می دانستند. این شخص سعید سجادی است که در این مدت ۶ ماه بعنوان سرپرست شهرداری گلبهار هر روز شاهد مطرح شدن نامهای گوناگون برای جایگزینی خود بوده است. هرچند که در سرپرستی وی  نیز ابهامات زیادی وجود دارد. درنهایت با اجماع اعضای شورا، سجادی بعنوان گزینه نهایی به استانداری جهت صدور حکم معرفی می شود.

از آنجایی که سجادی در شهریور ماه سال جاری بازنشسته شده است و اطلاع رسانی  لازم به نهادهای نظارتی از سوی وی و همچنین شورای شهراتفاق نیفتاده است  این بار با بررسی و اطلاع استانداری از بازنشستگی وی  مشکلی اساسی بر سر راه صدور حکم  سجادی رخ می دهد. این بار شورای شهرگلبهار  با نامه ای از سوی مدیرکل دفتر امورشهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی  مواجه می شوند و آن اینکه گزینه چهارم  معرفی شده توسط شورای شهرگلبهار بازنشسته است و نمی تواند بر کرسی شهرداری بنشیند و باید فرد دیگری معرفی شود.

مهدی فردوسی نایب رئیس شورای شهرگلبهار در گفت و گو با خبرنگار قدس با تایید دریافت نامه استانداری می گوید: سجادی در حال حاضر شخصا  پیگیر رفع موانع پیش آمده در راه صدور حکمش است و چنانچه نتواند مشکل خود راحل کند ناچارا سراغ گزینه دیگری خواهیم رفت .

حال با توجه به اینکه دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بعنوان یک نهاد نظارتی بر کار شوراهای شهر، به شورای شهرگلبهار اعلام کرده است با وجود مشکل پیش آمده در راه صدور حکم  گزینه منتخب شورا، سرپرستی سعید سجادی غیرقانونی است و باید شخص دیگری را جهت سرپرستی معرفی کنند  و نائب رئیس شورای شهر نیز اذعان داشته است چنانچه مشکل حل نشود سراغ گزینه دیگری خواهیم رفت اما  اعضای شورا باگذشت ۴۸ساعت از دریافت نامه استانداری همچنان بر حرف خود پافشاری می کنند.

حال باید دید عکس العمل استاندار بعنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید و مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی بعنوان عالی ترین نهاد نظارتی بر کار شوراها در قبال این پافشاری چه خواهد بود؟  و در نهایت پس از طی پروسه بسیار طولانی در مسیر انتخاب شهردار آیا شورای شهر گلبهار توان انتخاب شهردار مناسب  را دارد یاکماکان باید شاهد انتخاب های عجیب و غریب شورای شهر گلبهار بود، در حالیکه گزینه های کارآمد زیادی که  دارای توان اجرایی بالا ومدیریت عالی هستند  به شورا معرفی شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.