وقوع زمین لرزه در چند نقطه از شهرهای ایران در آستانه سال تحویل موجب ترس و دلهره مردم این شهرها شده و آنها را به خیابان‌ها کشاند.

ترس و دلهره مردم چند شهر ایران با وقوع زلزله در آستانه سال تحویل

به گزارش قدس آنلاین، ساعت ۲۳:۰۲ شب گذشته زلزله‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر شهر دهدشت از استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند.

پس‌لرزه‌های این زلزله در استان خوزستان نیز احساس شد.

همچنین صبح امروز نیز زلزله ۴.۴ ریشتری سمنان را تکان داد و سرپل ذهاب نیز صبح امروز با وقوع زمین لرزه ۳.۸ ریشتری مواجه شد.

اخبار تکمیلی زلزله دهدشت، شهمیرزاد و اهواز را در زیر می‌خوانید:

۰۹:۱۷زلزله ۳.۸ ریشتری سرپل‌ذهاب خسارتی نداشته است

زلزله ۳.۸ ریشتری صبح امروز سرپل‌ذهاب در غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری و از نوع بزرگی MN رخ داده است.

گفته می‌شود این زمین‌لرزه خسارتی جانی و مالی نداشته است


۰۹:۰۸زلزله ۴.۴ ریشتری حوالی شهمیرزاد خسارتی نداشت/ هیچ نگرانی‌ وجود ندارد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در گفت‌و‌گو با فارس گفت: براساس اعلام گروه‌های ارزیاب، زلزله ۴.۴ ریشتری صبح امروز در حوالی شهمیرزاد خسارتی نداشته است.

ایرج رئیسیان اظهار داشت: بر اساس اعلام گروه‌های ارزیاب، زلزله ۴.۴ ریشتری که صبح امروز در حوالی شهمیرزاد به وقوع پیوست، خسارتی به همراه نداشته است.

وی بیان کرد: این زمین‌لرزه در ۲۰ کیلومتری شهمیرزاد، ۲۶ کیلومتری مهدیشهر و ۳۵ کیلومتری پل سفید مازندران به وقوع پیوست که برآورد اولیه نشان می‌دهد خساراتی را نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان تصریح کرد: تمام اکیپ‌های امدادی و مدیریت بحران استان سمنان بر اساس اعلام ستاد مدیریت بحران استانداری سمنان در آمادگی کامل به سر می‌برند و از این‌رو، نگرانی خاصی برای مردم وجود ندارد.

۰۸:۴۴/ آرامش در دهدشت حکمفرماست/زلزله تلفات جانی و مصدوم نداشت

علی پوزش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص وضعیت شهر دهدشت پس از زلزله ۴.۹ ریشتری شب گذشته اظهار کرد: ابتدا به دلیل شدت زلزله مردم راهی کوچه و خیابان شدند و تا ساعاتی را در خیابان‌ها ماندند.

وی با بیان اینکه دو پس لرزه بعدی شدت آن چنانی نداشت، تصریح کرد: تعدادی چادر هم در هلال‌احمر برپا شد که مردم به آن‌ها رجوع کردند، اما با آرام شدن وضعیت به خانه‌ها برگشتند.

پوزش با اشاره به اینکه تلفات جانی و مصدوم در زلزله دیشب نداشته‌ایم، بیان کرد: تنها گزارشی مبنی بر آسیب دیدن چند واحد مسکونی در شهرستان داشتیم.

این مسؤول به آمادگی همه دستگاه‌ها در شهرستان خبر داد و بیان کرد: هم‌اکنون نیز در آماده‌باش هستیم تا در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای امدادرسانی لازم را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: آب و برق و گاز شهرستان هیچ مشکلی ندارد و دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده هرگونه خدمات‌رسانی به مردم در صورت وجود مشکل هستند.

۰۰:۳۳دیوار برخی خانه‌های سوق و دهدشت شکاف برداشت/آمادگی همه دستگاه‌های امدادی در کهگیلویه

فرماندار کهگیلویه در گفت‌و‌گو با فارس گفت: طبق اعلام مسؤولان تنها سقف و دیوار چند منزل مسکنونی در دهدشت و سوق شکاف برداشته است و گزارشی از تلفات جانی نداشته‌ایم و همه دستگاه‌های امدادای آماده‌‌اند و با فرمانداری بهبهان هم برای کمک احتمالی در تماس هستیم.

۰۰:۰۳/ تشکیل ستاد بحران در کهگیلویه و بویراحمد/مردم کهگیلویه امشب زیر سقف نمانند

مدیرکل بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج از تشکیل ستاد مدیریت بحران به دلیل وقوع زلزله در شهرستان کهگیلویه و مناطق همجوار خبر داد.

سید علی وفایی مقدم گفت: گزارشی از خسارت تاکنون نداشته‌ایم اما به دلیل امکان پس لرزه از مردم می‌خواهیم حتی‌الامکان زیر سقف خانه‌ها و در بافت‌‌های فرسوده امشب را سپری نکنند.

به گزارش فارس، همچنین شب گذشته بعد از وقوع زلزله دهدشت، این زمین‌لرزه در شهرهای لنده، بلادشاپور، چرام و برخی نقاط استان خوزستان هم احساس شد.

فرماندار کهگیلویه شامگاه دوشنبه بلافاصله پس از وقوع زمین‌لرزه دهدشت در گفت‌و‌گو با فارس گفت: زلزله مردم دهدشت را به خیابان‌ها کشاند.  

علی پوزش اضافه کرد: این زلزله برخی از مردم را به خیابان‌ها کشانده، اما هنوز خبری از خسارات احتمالی نیست و به محض اعلام دهیاران و بخشداران به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.