مربی تیم ملی والیبال ایران تاکید کرد این فدراسیون قصد دارد کار خوب ۱۰ سال گذشته را در سال جدید تکرار کند.

سیاست فدراسیون والیبال در سال جدید مشخص شد/ تکرار کار ۱۰ سال پیش

به گزارش قدس آنلاین پیمان اکبری با تبریک سال نو و عید نوروز به خانواده برزگ والیبال گفت: سیاست فدراسیون والیبال بکارگیری نیروهای جوان در کنار باتجربه ها در تیم ملی بزرگسالان است. همان کاری که 10 سال پیش نیز در تیم ملی انجام شد، اما آن زمان به یک دفعه تیم را جوان کردند و به خوبی از تجربه بازیکنان نسل قبل استفاده نشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط برای جوانگرایی در تیم ملی مناسب است، گفت: سرمربی تیم ملی در نظر دارد از نیروی‌های جوان و باتجربه در تیم ملی استفاده کند تا بازیکنان جوان برای میادن مهم سال های آتی آماده شوند.

مربی تیم ملی والیبال با تاکید بر اینکه این سیاست تنها برای لیگ ملت های والیبال است، گفت: این موضوع تنها برای ایران صدق نمی کند و اکثر کشورهای شرکت کننده در لیگ ملت های والیبال در این رقابت ها جوانگرایی می کنند تا بازیکنان جوان خود را برای میادین مهمی همچون قهرمانی مردان جهان و بازی های المپیک آماده کنند.

وی در ادامه به بازی های آسیایی 2018 و جام کنفدراسیون والیبال آسیا در سال جاری اشاره کرد و گفت: این دو رویداد نیز برای بازیکنان جوان تیم ملی خواهد بود تا تجربه بیشتری برای میادین مهم کسب کنند.

اکبری تصریح کرد: سرمربی تیم ملی والیبال تصمیم دارد برای جوانگرایی در تیم ملی در لیگ ملت های والیبال ترکیب غیر ثابت تیم ملی را به جوانان اختصاص دهد که در پنج هفته مسابقات فشرده این رقابت ها تجربه کسب کنند.

مربی تیم ملی والیبال درباره روش و شاخص های انتخاب بازیکنان برای دعوت به اردوی تیم ملی گفت: کولاکوویچ برای انتخاب بازیکنان به چند موضوع توجه داشته است که نخست آنالیز کامل بازیکنان در لیگ برتر از سوی نوید مشجری آنالیزور تیم ملی است. ایگور مجموعه کاملی از عملکرد آماری بازیکنان در لیگ برتر سال 96 در اختیار دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سرمربی تیم ملی والیبال فیلم تمام بازی های لیگ برتر را نگاه کرده است و در چندین مسابقه مهم نیز شخصا در سالن مسابقات حضور داشته است.

اکبری در پایان گفت: با این حال اگر بازیکنی احساس می کند که عملکردش به خوبی از سوی سرمربی تیم ملی رصد نشده است، می تواند در زمان برگزاری اردوها شخصا با ایگور کولاکوویچ صحبت کند و از دلایل سرمربی برای دعوت نشدن به تیم ملی آگاهی یابد.

اردوی تیم ملی والیبال از 14 فروردین ماه برای حضور شایسته در لیگ ملت های والیبال آغاز می شود و ایگور کولاکوویچ 37 بازیکن را به تیم ملی دعوت کرده است که در سه مرحله وارد اردو می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.