رئیس ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه کارهای پروژه صحن حضرت زهرا(س) تقریبا به اتمام رسیده و فقط برخی بخش‌های زیرساختی همانند برق رمپ‌ها و پله برقی‌ها باقی‌ مانده گفت: این صحن در ایام عید غدیر خم به صورت کامل افتتاح می‌شود.

افتتاح کامل صحن حضرت زهرا(س) در عید غدیر/ اجرای طرح توسعه حرم امامین عسکرین(ع) در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، حسن پلارک درباره مهم‌ترین برنامه‌‌های اجرا شده توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در سال ۹۶ گفت: یکی از مهمترین برنامه‌ها، پایان طرح توسعه اولیه حرمین امامین جوادین(ع) بود که با این پروژه، ۲ شبستان به بخش زیارتی صحن و حرم مطهر اضافه شد.

وی ادامه داد: بازسازی و طلاکاری کلی ایوان باب المراد و باب القبله و باب القریش نیز در حرم مطهر امامینجوادین(ع) نیز به دست متخصصان انجام گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: یکی دیگر از عمده برنامه‌های سال ۹۶ ترمیم گنبد امام علی (ع) بود که این کار نیز با همت و تلاش متخصصان صورت گرفت.

افتتاح کامل صحن حضرت زهرا(س) در عید غدیر

پلارک به برخی پروژه‌های اجرایی سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: برخی پروژه‌ها همانند صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در نجف اشرف سال ۹۷ به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: صحن و شبستان حضرت زهرا(س) در ایام عید غدیر خم به صورت کامل افتتاح می‌شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: فازهای بخش‌ نخست زیارتی صحن حضرت زهرا(س) سال گذشته افتتاح و در اختیار زائران قرار گرفت و باقی بخش‌ها نیز به مرور به روی زائران بازگشایی شد.

پلارک توضیح داد: کارهای پروژه صحن و شبستان حضرت زهرا(س) تقریبا به اتمام رسیده و فقط برخی بخش‌های زیرساختی همانند برق رمپ‌ها و پله برقی‌ها باقی‌ مانده که این مهم نیز در روزهای آتی به پایان می‌رسد تا این صحن به صورت کامل در اختیار زوار قرار گیرد.

اجرای طرح توسعه حرم امامین عسکرین(ع) در سالجاری

وی با اشاره به دیگر برنامه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: طرح توسعه حرم امامین عسکرین(ع) در سال ۹۷ انجام می‌گیرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: در سال ۹۶ توافقات اولیه این طرح صورت گرفت و سایر کارهای عملیاتی برای طرح توسعه طی امسال صورت می‌گیرد؛ با اجرای این طرح ۳ مرحله‌ای در حدود ۳۰۰ متر به صحن و حرم اضافه می‌شود که باعث افزایش گنجایش زائران خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.