تولیت آستان قدس رضوی گفت: ۶۰۰ هزار زیارت اولی به حرم رضوی مشرف شدند.

۶۰۰ هزار زیارت‌اولی به حرم رضوی مشرف شدند/ رشد ۵۰ درصدی فاز دوم "زائرشهر رضوی"

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در ویژه برنامه سخنرانی نوروزی مقام معظم رهبری در بارگاه منور امام رضا(ع) اظهار داشت: عرض تسلیت دارم به مناسبت شهادت امام هادی(ع)؛ چهار بهار برای ما و جمع حاضر که هر کدام از این بهارها جای شکر و حمد و سپاس خداوند متعال دارد؛ اول بهار ماه رجب؛ بهار عبادت و بندگی خدا، دوم بهار زیارت در ماه رجب؛ یعنی زیارت حضرت رضا(ع)، سوم بهار طبیعت و نوشدن طبیعت و چهارم بهار ولایت.

وی گفت: امروز مردم مشهد، خراسان، کشور عزیزمان و امت اسلامی می‌خواهد با حضور رهبری معظم انقلاب اسلامی نقشه راه کشور را و نظام را در سال جاری از لسان مقتدای خود بشنود و این بهار، جای شکرگزاری است که سخنان راهبردی رهبری معظم انقلاب اسلامی در کنار این مضجع ایراد می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این مهم افتخاری برای بنده به عنوان خادم امام رضا(ع) است تصریح کرد: افتخاری است که امروز نصیب مردم مهمان‌نواز مشهد و تمامی علما و بزرگان شده و امروز میزبان رهبر معظم انقلاب اسلامی خودمان هستیم.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به منشور مقام معظم رهبری در مورد آستان قدس رضوی تاکید کرد: نخستین محور مورد تاکید ایشان، توجه به زیارت و زائر بود، زیارت برای زائران مضجع نورانی امام هشتم(ع) باید به نحوی تسهیل می‌شد که هر کسی در هر کجای این کشور به سهولت بتواند به زیارت مشرف شود و این مهم به‌ویژه در مورد اقشار کم‌درآمد مهم بود که امکانات مالی زیادی ندارند و در این مدت تلاش شد و سایر نهادهای انقلاب اسلامی کمک کردند و بیش از ۶۰۰ هزار نفر به عنوان زائر اولی مشرف شدند.

وی با تصریح اینکه تهیه جا و مکان برای زائران کم‌درآمد در سال گذشته صورت گرفت و در این راستا زائرشهر رضوی به بهره‌برداری رسید و فاز نخست آن تمام شده است تاکید کرد: این زائرشهر بهره‌برداری شده و فاز دوم نیز بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است، آنچه برای تسهیل زیارت مهم است را صورت می‌دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۰ هزارمترمربع در بخش‌های مختلف حرم رضوی توسعه داشته‌ایم و نقش بارزی در تسهیل زیارت داشته است، گفت: مسئله دیگر آستان قدس رضوی، مسئله فرهنگی است، در بخش‌های مختلف کاری، نیز این اتفاق رخ داده است. در حلقه‌های معرفتی نیز ۴۵ درصد رشد داشته‌ایم و این بیانگر رشد امور فرهنگی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در حوزه‌هایی مانند شعر و هنر و معماری نیز تلاش‌هایی صورت گرفته است، اظهار داشت: معماری و هنر اسلامی نیز دارای تشکلی فراگیر شده تا هنر فاخر اسلامی روزبه‌روز توسعه و پیشرفت داشته باشد. در حوزه شعر و شاعری، رواقی در آستان قدس رضوی به شعر دعبل اختصاص یافت تا بیش از ۱۵۰ شاعر ارزشمند انقلاب بتوانند در حوزه شعر و شاعری خدمات ارزشمندی داشته باشند.

حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به مسائل جوانان و زنان نیز گفت: تشکل‌هایی نیز در این حوزه فعال شده است تا این ظرفیت عظیم در آستان قدس رضوی که یک دریایی از ظرفیت‌هاست متصل شود؛ در حوزه علمیه قم دفتر پژوهشی ما فعال شده تا همگرایی در این حوزه شکل گیرد و یک کار فکری عظیم در این حوزه صورت بگیرد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: کار در این عرصه بسیار است و بارها اعلام کرده‌ایم مشهد می‌تواند با حوزه علمیه کهن و دانشگاه‌های فعال و فرهیختگان و اساتید و نیروهای بالقوه‌ای که در اینجا حضور دارند، یک مرکزیت علمی تشکیل دهد و این ظرفیت وجود دارد و گام‌هایی برداشته شده است و انشاء‌الله تکمیل می‌شود.

وی در مورد توسعه مفهوم خدمت و خادم نیز گفت: ما می‌توانیم خدمت ارائه کنیم و امروز بیش از ۷۰ هزار نفر درخواست خدمت داشته‌اند که هر کدام می‌توانند خدمتگزار این آستان باشند و صدها خدمت به نام امام رضا(ع) در مورد نیازمندان در حوزه‌های مختلف شکل بگیرد؛ سال گذشته بیش از ۹ هزار مبلغ اعزام شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به کار برای نیازمندان تصریح کرد: در این زمینه، اقدامات مقدماتی صورت گرفته است و ما دنبال موضوع مهم کارآفرینی و اشتغال هستیم که تاکید رهبر معظم انقلاب است؛ در این حوزه به میزان اقدام خودمان فعالیت می‌کنیم، ۱۰۰۰ اشتغال پایدار ایجاد کردیم و با فعال شدن ظرفیت‌ها، بیش از ۱۵۰۰ کار در حوزه عمرانی مستقیم و غیرمستقیم توسط آستان قدس ایجاد شده است.

حجت‌الاسلام رئیسی اظهار داشت: بودجه و اعتبارات ما بالا نیست اما معتقدیم می‌توان با نگاه به دستان توانای جوانان کشور، بسیاری از گره‌ها را گشود و هر جا کار مردم به مردم واگذار شد جلوه‌های از خلاقیت دیدیم، سال گذشته ۲۳۰۰ گروه جهادی اعزام شد و در این مورد جریان دانشجویی انقلابی همکاری داشتند و این گروه‌ها منشاء بسیاری از اقدامات عمرانی در روستاها شدند و این کار ادامه دارد. اعتقاد و باور ما این است که به لطف خدا و علیرغم خواست دشمنان "ما می‌توانیم" و انشاء‌الله اجرا خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.