یک مقام مسئول در معاونت علمی و فناوری از ارتقای تکنولوژی تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران خبر داد و گفت: استفاده از این تجهیزات باعث شده در واردات صرفه جویی شود.

تکنولوژی تجهیزات آزمایشگاهی ایرانی ارتقا یافت/صرفه جویی در واردات

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمود شیخ زین الدین رئیس نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران اظهار کرد: این نمایشگاه  که عملا تبدیل به یک پلتفرم تعامل خریداران و فروشندگان این محصولات شده شاید  تنها نمونه فعالیت کشور توسط  معاونت علمی در اقتصاد دانش بنیان است که  به بحث تحریک تقاضای محصولات دانش بنیان می پردازد و سایر استراتژیهای کشور عمدتا معطوف به عرضه  است.

وی با بیان اینکه ما هیچ مدل تحریک تقاضای موفقی به این صورت نداریم، خاطر نشان کرد: مهمترین مشکل شرکت های دانش بنیان ایجاد بازار است که این نمایشگاه به گواه آمار فعالیتهای انجام شده در تحریک تقاضای محصولات دانش بنیان عرضه شده تاثیر جدی داشته است.

شیخ زین الدین عنوان کرد: نمایشگاه ساخت ایران از سال ۹۲ تا کنون شروع به کار کرده است که بر اساس آخرین آمار، در اولین سال، هزار و ۴۲۵ مدل شرکت در این نمایشگاه حاضر شده اند.

وی با اشاره به آمار تعداد محصولات حاضر در نمایشگاه ساخت ایران که در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی است، بیان داشت: در سال ۹۶ حاضرین نمایشگاه، به ۹ هزار و ۹۴۵ مدل شرکت رسیده و این تعداد در مقایسه با ۴ سال گذشته، چندین برابر شده است؛ همچنین تعداد ۱۲۰ شرکت متقاضی حضور در نمایشگاه بودند که اکنون به ۳۷۰ شرکت رسیده است.

به گفته معاون نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ، سرجمع از سال ۹۲ تا کنون به واسطه نمایشگاه ساخت ایران که مختص تجهیزات آزمایشگاهی است، ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات به دانشگاهها و مراکز علمی فروخته شد.

وی تاکید داشت: اگر میخواستیم این تجهیزات آزمایشگاهی را از خارج خریداری کنیم حداقل باید ۱۶۰۰ میلیارد تومان هزینه برای واردات آن هزینه می شد.

رئیس نمایشگاه تجهیزات ساخت داخل با اشاره به مزیت های برگزاری این نمایشگاه در فروش محصولات ساخت داخل افزود: تجهیزات این نمایشگاه، ایرانی و ساخت محققان شرکت های دانش بنیان هستند که دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی مخاطب آن هستند؛ از این رو دانشگاهها و چنین مراکزی از تجهیزات ساخت کشور با کمترین هزینه تجهیز می شوند.

وی ادامه داد: این نشان می دهد تکنولوژی ساخت تجهیزات آزمایشگاه در کشور پیشرفت کرده و برای فارغ التحصیلان دانشگاهی درشرکت های دانش بنیان اشتغال و برای محصولاتشان بازار ایجاد شده است.

شیخ زین الدین با تاکید بر اینکه شرکت ها همواره در صدد هستند تا محصول خود را ارتقا دهند، افزود: طی این ۴ سال سطح تکنولوژیتجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل افزایش یافته که در سطوح مختلف مورد حمایت معاونت علمی و فناوری برای حضور در نمایشگاه قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.