۱۳۶ فیلم داستانی، انیمیشن و مستند از ۲۷ کشور در چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه «نهج» به رقابت می‌پردازند، این جشنواره ۱۲ فروردین در کربلا افتتاح می‌شود.

رقابت ۱۳۶ فیلم در چهارمین جشنواره سینمایی «نهج»

به گزارش قدس آنلاین، چهارمین جشنواره سینمایی «نهج» به همت شبکه ماهواره‌ای کربلا و با حمایت آستان قدس حسینی اول آوریل (یکشنبه ۱۲ فروردین) در عراق برگزار خواهد شد.

«حسنین الهانی» مدیر جشنواره فیلم کوتاه نهج در این باره گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری چهارمین دوره جشنواره بین المللی در حال انجام است، به طوری که میزبان ۳۱۵۰ فیلم از ۱۱۷ کشور هستیم و کمیته‌های بررسی فکری و قانونی اقدام به جمع‌آوری تمامی فیلم‌های شرکت کننده و انتخاب ۴۹۰ فیلم طبق قوانین جشنواره کرده‌اند.

وی گفت: یک کمیته شمارش فنی ویژه متشکل از پنج نفر از استادان سینما از داخل عراق از جمله ناقد، کارگردان، تهیه کننده و نویسنده تشکیل شده است که ۱۳۶ فیلم داستانی، انیمیشن و مستند از ۲۷ کشور را برگزیده‌اند که برای کسب جوایز جشنواره در سال جاری رقابت خواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: ما به طور متوالی برای موفقیت این جشنواره در شهر مقدس کربلا با هدف پذیرش شخصیت‌های سینمایی و کارگردانان کشورهای جهان تلاش خواهیم کرد تا این شهر مورد توجه همگان قرار گیرد و سینما و هنر در این استان احیا شود.

جشنواره فیلم نهج جشنواره‌ای سینمایی است که به فیلم‌های سینمایی کوتاه (داستانی، مستند، انیمیشن) اختصاص دارد و این جشنواره به میزبانی شبکه ماهواره‌ای کربلا برگزار می‌شود. جشنواره فیلم نهج  در سال ۲۰۱۴ تاسیس و نخستین دوره آن سال بعد در ۲۹ اسفند ۹۳ برگزار شد. این جشنواره با فیلم‌هایش تلاش دارد پیام رسالت انسانی را منتشر کند که از جمله وظایف آن ساختن زندگی مبتنی بر کرامت و سعادت است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.