تربت جام ـ خطیب جمعه موقت تربت جام به پیام نوروزی مقام معظم رهبری با نام حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: این پیام رهبری یک نقشه راه است و سیاست های کلی کشور در این پیام ها خلاصه شده است.

«حمایت از کالای ایرانی» نقشه راه است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دامن پاک در خطبه‌های نماز جمعه امروز مصلای الغدیر تربت جام گفت: حمایت از کالای ایرانی وظیفه مردم و مسئولین است و همه باید با حمایت و مدیریت در تولید ملی به اشتغال ملی کمک کنند تا بیکاری به حداقل برسد.

وی گفت: جلوگیری از کالای قاچاق می تواند به تحقق پیام رهبری  به خوبی نقش آفرینی کند  و تولید ایرانی باید منطبق با استانداردهای جهانی باشد تا رقابت در عرصه های جهانی به خوبی شکل بگیرد و این  از وظایف فعالان اقتصادی است.

خطیب جمعه موقت تربت جام با تاکید براینکه نامگذاری هم خطاب به مردم بود و هم مسئولان گفت: مردم با حمایت از کالای ایرانی باید تعصب ایرانی داشته باشد و استفاده از کالای خارجی به حداقل برسد و خرید کالای ایرانی می تواند در دراز مدت به اقتصاد کشور اثر گذار باشد و همچنین  کارخانه ها به تولید انبوه می رسد و این تفکر حمایتی مطابق  با سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی دامن پاک گفت : باید با تفکر بسیجی، منافع ملی مورد توجه قرار گیر د و مبارزه با فساد و توجه به پتانسیل های غیر نفتی راه برون رفت از مشکلات خواهد بود.

وی گفت: روحیه اشرافی گری در بین جامعه به عنوان یک آسیب جدی مطرح است باید بعضی از تشریفات مصرف گرایی حذف شود و این هزینه‌ها صرف امور عام المنفعه شود و نباید برخی مراسم ها را کپی کار کنیم بلکه باید تحلیل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.