سبزوار: وزیر سابق آموزش و پرورش از تهیه و تدوین طرح توسعه یافتگی مناطق محروم کشور خبر داد.

طرح توسعه یافتگی مناطق محروم  تهیه و تدوین شده است

به گزارش قدس آنلاین با حضور وزیر سابق آموزش و پرورش، مدیر سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی، فرماندار و شماری از مسئولان شهرستانی چهاردهمین همایش سالانه ترنم وصل ویژه فارغ التحصیلان دبیرستان نمونه دولتی باقرالعلوم (ع) سبزوار ظهر امروز در تالار کاشفی مجتمع فرهنگی هنری اسرار سبزوار برگزار شد.

علی اصغر فانی در این مراسم طی سخنانی با تشریح چگونگی تشکیل مدارس نمونه دولتی گفت: بنده در سال ۱۳۶۵ و در حین جنگ تحمیلی اساسنامه مدارس نمونه دولتی را با هدف رشد دانش آموزان مستعد محروم نوشتم.

وی با اشاره به اینکه نیروی انسانی یکی از سه عامل مهم توسعه یافتگی کشوره است اظهار داشت: ما در دهه ۶۰ به دنبال شناسایی دانش آموزان مستعد محروم جهت تعلیم و تربیت با دبیرهای خوب و تجهیزات و فضای مناسب بودیم تا در آینده عنصری برای تقویت ایران اسلامی باشند.

فانی با بیان اینکه این طرح به تصویب هیات دولت وقت رسید و آغاز کرد ادامه داد: امروز پس از سی سال همه شاهد به بار نشستن مدارس نمونه دولتی هستیم و دانش آموزان این مدارس افراد تاثیر گذار و از صاحب نظران حوزه های مختلف شهرستان های خود هستند.

وزیر سابق آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به انحرافات از معیار مدارس نمونه دولتی اعتراض کرد و تصریح کرد: ایجاد مدارس نمونه مردمی و حذف قید مناطق محروم از اساسنامه مدارس نمونه دولتی در دولت دهم مهمترین انحرافات ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدارس نمونه دولتی طبق اساسنامه اولیه مصداق تحقق عدالت آموزشی بود تاکید کرد: باید به دانش آموزان محروم با استعداد رسیدگی کنیم.

فانی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از تهیه و تدوین طرح توسعه یافتگی مناطق محروم کشورخبر داد و اضافه کرد: در این طرح در قالب سازمان های مردم نهاد و در راستای عدالت آموزشی به دنبال شناسایی مناطق به شدت محروم استان های کشور هستیم تا با تقویت دانش آموزان، در جهت توسعه مناطق گام برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.