۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 593838

مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی از سفر بیش از ۲میلیون و ۹۰۰هزار زائر به مشهد مقدس تا پایان دوم فروردین ماه خبر داد.

۲.۹میلیون زائر وارد مشهدمقدس شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی فروزان اظهار داشت: چهار میلیون و ۸۵۵ هزار و ۳۸۳ نفر به استان از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه وارد شده‌اند. این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶.۳ درصد رشد دارد. ۳۸۶ هزار و ۸۶۶ نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، یک درصد کاهش داشته است.

 مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی افزود: ۱۴۲ هزار و ۹۳۳ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده‌اند که با رشد ۴.۵درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی را که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده‌اند نیز ۹۲ هزار و ۷۵۶ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۷.۹ درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده‌اند هم چهار میلیون و ۲۳۳ هزار و ۸۲۸ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۷.۵درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در زمینه آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس هم گفت: از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری ماه دو میلیون و ۹۰۳ هزار و ۲۱۶ نفر به این کلان‌شهر وارد شده‌اند که در مقایسه با سال گذشته، ۵.۹درصد رشد دارد.

فروزان افزود: ۲۷۰ هزار و ۴۵ نفر از این تعداد، از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای و عمومی به  مشهد مقدس وارد شده‌اند که در مقایسه با سال قبل، ۱.۲ درصد کاهش داشته است.  ۱۴۲ هزار و ۹۳۳ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده‌اند که با رشد ۴.۵درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی را که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی‌نژاد به مشهد مقدس وارد شده‌اند نیز ۹۲ هزار و ۴۸۲ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در  مقایسه با سال گذشته ۷.۸ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا دوم فروردین ماه سال جاری به مشهد مقدس وارد شده‌اند هم دو میلیون و ۳۹۷ هزار و ۷۵۶ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۷.۵درصدی مواجه بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.