کرج- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی اقامت در استان البرز از آغاز تعطیلات تاکنون گفت: این آمار بدون احتساب اقامت مسافران در مراکز تحت پوشش آموزش وپرورش است.

روی خوش گردشگران نوروزی به کاخ مروارید /اقامت در البرز ۱۵ درصد افزایش یافت

احمد ترکاشوند در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: چنانچه میزان اسکان نوروزی مراکز آموزش و پرورش به ما اعلام شود به طور قطع این افزایش رقم بیشتری است.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار امکان بازدید از برخی امکان تاریخی استان البرز در ایام نوروز مهیا شده است گفت: خوشبختانه این اقدام با استقبال مردم البرز و گردشگران روبرو بوده است.

ترکاشوند تصریح کرد: کاخ مروارید در بین آثار تاریخی بیشترین بازدید را از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون داشته است و سایر بناها نیز از استقبال خوبی برخوردار بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی استان البرز در پاسخ به این سوال که چرا اماکن تاریخی موجود در بحث فضاسازی و محیط پیرامونی با نواقصی روبرو است گفت: با کمبود اعتبار مواجه بودیم و به همین دلیل شرایط وبستر لازم برای بهبود این بخش از اماکن وجود نداشت با این حال تلاش می کنیم با رویکردی که وجود دارد در ادامه سال این نواقص برطرف شود و فضاهای تاریخی موجود به شکل مناسب تری در اختیار عموم قرار گیرد.

وی با اشاره به محدودیت بازدید از اماکن تاریخی گفت: زمان فعالیت بناهای تاریخی به شکل ملی تعیین شده است و تمام نقاط کشور ملزم به رعایت آن هستند.

ترکاشوند در پایان گفت: اماکن تاریخی البرز تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای بازدید مردم و گردشگران است و در حاشیه برخی از این ابنیه تاریخی غرفه های صنایع دستی و ویژه برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.