قم - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم حمایت از تولید و استفاده کالای ایرانی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و بر لزوم ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل تاکید کرد.

حمایت از کالای ایرانی نیازمند فرهنگسازی است/لزوم ارتقای کیفی کالا

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در گفتگویی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: تجربه تاریخی کشورهای مختلف و نیز روایات دینی و سیره عملی انبیاء و اولیای الهی به ما نشان می‌دهد که اگر ملتی بخواهد به استقلال واقعی برسد چاره‌ای ندارد جز این که مایحتاج کشور و مردم را خودش تامین کند.

وی افزود: علت اینکه رهبر معظم انقلاب در یک دهه گذشته به طور متوالی به مباحث اقتصاد، کار و تلاش، اشتغال، تولید و حمایت از کالای ایرانی در نامگذاری سال‌ها توجه دارند به همین منظور است.

وی تاکید کرد: این نامگذاری‌ها یک امر استراتژیکی است که اگر همه مسئولان و ملت ایران به آن توجه کنند می‌توانند در آینده اطمینان داشته باشند که شعار واقعی انقلاب اسلامی که همان استقلال و آزادی است محقق شود. اگر بخواهیم فضای کشور آزاد باشد تا انسان‌ها بتوانند افکار و اندیشه‌ها و نوآوری‌ها و خلاقیت‌های خود را بروز دهند، استقلال اقتصادی نیاز است.

حجت‌الاسلام اسکندری تحقق استقلال اقتصادی و آزادی را نیازمند فرهنگ سازی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران از نظر جغرافیایی، منابع زیرزمینی و روزمینی و نیروی انسانی موقعیت خوبی دارد و از سابقه تمدنی طولانی برخوردار است، بنابراین دشمنان نظام با جدیت تلاش می‌کنند که جمهوری اسلامی به این نوع استقلال دست پیدا نکند.

لازمه حمایت از کالای ایرانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: همه برنامه‌ریزان کشور و مسئولان اجرایی و به دنبال آن مردم باید از کالای ایرانی حمایت کنند تا نیازهای اولیه ملت ما در داخل کشور تولید شود و به دنبال آن حضور جدی و رقابتی در بازارهای منطقه‌ای و جهانی داشته باشیم. این ظرفیت در کشور وجود دارد و لازمه‌اش برنامه ریزی و جهت گیری درست و بکارگیری همه امکانات و نیروی انسانی است.

وی فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی را مهم دانست و تصریح کرد: تولیدکنندگان هم باید کالای باکیفیت و قابل رقابت تولید کنند تا علاوه بر تامین مایحتاج کشور، بخشی از بازارهای منطقه‌ای و جهانی را به دست بیاورند.

حجت‌الاسلام اسکندری، نامگذاری امسال را متناسب با نامگذاری سال‌های قبل، عقلانی و مورد نیاز جامعه دانست و اظهار داشت: به فرموده مقام معظم رهبری، سال گذشته قدم‌های خوبی برای تحقق شعار برداشته شده و تا حدودی برای ایشان رضایت بخش بوده است، بنابراین امسال هم سعی شود تولید کالای باکیفیت ایرانی و مصرف کالای ایرانی در اولویت باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم تاکید کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران به استقلال اقتصادی دست یابد می‌تواند در مسائل سیاست، فرهنگ و دیگر عرصه‌ها مقتدرانه ورود کند و سایه تحریم‌ها نمی‌تواند ملت ایران را تهدید کند و این کشور می‌تواند دشمنانش را با اقتصاد مقاومتی خلع سلاح کند.

وی تحقق راهبردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری را نیازمند عزم ملی و مشارکت همه نیروهای نخبه، مدیران و نیروی انسانی دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌ها و امکاناتی فراوانی است که باید از آنها به خوبی استفاده شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.