گیلان-رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان به کودکان و نوجوانان درباره خرید بازی‌های آنلاین از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد.

هشدار پلیس فتای گیلان به کودکان و نوجوانان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ،سرهنگ ایرج محمدخانی با هشدار به کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در بین کاربران علاقمندان زیادی وجود دارند که حاضرند با خرید اکانت‌های مراحل بالاتر سریعتر به مرحله پایانی بازی برسند.

این مقام انتظامی افزود: امروزه خرید و فروش اکانت بازیهای رایانه‌ای در دنیای مجازی با اقبال زیادی مواجه شده و به امری عادی تبدیل گشته است، به طوری که برخی از هموطنان با ایجاد اکانت کاربری و رساندن بازی به مرحله‌ای که برای کاربران جذابیت لازم را داشته باشد، مبادرت به فروش اکانت کاربری خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار موارد خلاف واقع و انجام تبلیغات فریبنده از خریداران اکانت‌های بازی‌ها که معمولا کودکان و نوجوانان هستند، سوءاستفاده کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند، به خانواده‌ها توصیه کرد: نظارت کافی بر فعالیت‌های سایبری کودکان و نوجوانان خود اعمال کنند تا فرزندانشان در دام مجرمان سایبر، گرفتار نشوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان اضافه کرد: کاربران نوجوان مراقب افراد شیاد و کلاهبردار، هنگام خرید و فروش امکانات و تجهیزات مجازی در بازی رایانه‌ای باشند و برای خرید اکانت‌های بالاتر بازی‌ها، از فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند و از خرید اکانت‌ها از کاربران شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند چراکه فروشندگان شبکه‌های اجتماعی قابل اعتماد نیستند و احتمال اینکه جزء مجرمان سایبری باشند دور از انتظار نیست.

این مقام انتظامی در خصوص دانلود بازی‌ها بیان کرد: بعضی هکرها با انتشار نسخه‌های جعلی بازی که حاوی ویروس و بدافزار است بر روی اینترنت قصد آسیب رساندن به کاربرانی را دارند که برای دریافت این بازی‌ها پولی پرداخت نمی‌کنند و به صورت غیر مجاز این بازی‌ها را دانلود می‌کنند که این امر می‌تواند زمینه‌ سرقت اطلاعات مهم کاربران را فراهم کند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان در پایان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.