یزد - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه برای افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد، به این استان سفر می کند.

 نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور در یزد افتتاح می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد یزد، مجید جوادیان زاده با بیان این خبر اظهارداشت : سیدعباس صالحی شامگاه دوشنبه در نخستین روزهای سال نو برای افتتاح نخستین گذر فرهنگ و هنر کشور، واقع در کوچه مازاری های شهر یزد، وارد این استان می‌شود.

وی افزود: ایجاد گذر فرهنگ و هنر با ارائه طرح از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری شهرداری یزد آماده بهره برداری شده، و هدف از آن احیای شهرسازی فرهنگ مدارمی باشد.

 جوادیان زاده با اشاره به کارکردهای فرهنگی و اجتماعی گذرهای فرهنگی، تصریح کرد: خارج شدن از فضای بسته فرهنگی و هنری و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر از دیگر اهداف مهم ایجاد گذرهای فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: گذرهای فرهنگی در گذشته، علاوه بر معماری اصیل و زیبای خود، محلی برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری بوده‌اند بنابر این سعی می‌شود با احیای گذر مازاری‌ها، رونق بخش فعالیت‌های فرهنگی و هنری برای مردم یزد باشیم.

به گفته جوادیان زاده ،فضای بیرون گذر فرهنگی مازاری برای تمرکز فعالیت‌های فرهنگی و هنری اختصاص داده شده واجرای تتاترهای خیابانی ،نمایشگاه های تجسمی ، کتابفروشی و برنامه هایی نظیر نقد کتاب در محل گذر فرهنگی مازاری ها اجرا می شود . 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.