گیلان- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از آمادگی ۱۳۸ داروخانه روزانه و ۴۶ داروخانه شبانه روزی در گیلان، جهت پاسخگویی به نیازهای دارویی مردم در ایام نوروز خبر داد.

۱۸۴ داروخانه در گیلان پاسخگوی نیازهای دارویی مردم در ایام نوروز است

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،دکتر زهرا حصاری ، ضمن تبریک سال نو، با اشاره به اقدامات معاونت غذاو دارو در سال نو، اظهار کرد: با آغاز اجرای طرح سلامت نوروزی ۹۷ و همزمان با ورود مسافران نوروزی به استان، اقدامات لازم و مرتبط با حوزه‌های مختلف غذا، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی و بهداشتی به منظور رفاه حال مردم و مسافران در حال انجام است.

وی با اشاره به تمهیدات لازم در خصوص پیشگیری از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در داروخانه‌ها و مراکز درمانی استان طی ایام نوروز، گفت: هماهنگی با شرکت‌های پخش دارو، بیمارستان‌ها و سایر مراکز مربوطه از جمله اقدامات این معاونت است.

دکتر حصاری تصریح کرد: ۱۳۸ داروخانه روزانه و ۴۶داروخانه شبانه‌روزی در این ایام، پاسخگوی نیاز دارویی مردم در سطح استان هستند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند اطلاعات مربوط به کمبودهای دارویی، نحوه مصرف، تداخلات و مسمومیت‌های دارویی را از طریق تماس با سامانه رایگان ۱۹۰ دریافت نمایند، افزود: با افزایش مسافران در روزهای پایانی سال و نیمه اول فروردین به استان گیلان، طبق هماهنگی با شهرداری، سازمان صدا و سیما مرکز گیلان و سایر دستگاه‌های اجرایی در استان در خصوص نحوه مصرف، نگهداری و مسمومیت‌های غذایی، مصرف داروها و عوارض جانبی آن‌ها نیز اطلاع رسانی می‌شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری سازمان‌های مرتبط در استان، یادآور شد: در طی این ایام بازدیدهای ویژه‌ای با حضور مسوولان و کارشناسان معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کارخانجات، مراکز تولید مواد غذایی، بهداشتی و مراکز عرضه فرآورده‌های سلامت محور انجام می‌شود که بسیاری از این بازدیدها به صورت مشترک با سازمان‌های مرتبط در استان، است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.