سمنان - جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه به دنبال کاهش آمار تصادفات نوروزی هستیم، گفت: در هر ۵۸ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف در محورهای مواصلاتی کشور فوت می‌کند.

جاده‌ها هر ۵۸ دقیقه یک کشته می‌گیرند/ ضرورت کاهش تصادفات نوروزی

به گزارش  قدس آنلاین، اسکندر مومنی صبح سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس‌راه محور سمنان-دامغان در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه از کاهش طرح ترافیکی پلیس به نسبت سال قبل با کاهش تلفات تصادفات رانندگی مواجه هستیم، ابراز داشت: در هر ۵۸ دقیقه یک نفر بر اثر تصادف در محورهای کشور فوت می کند و باید تلاش کنیم تا این عدد به حداقل کاهش یابد.

وی بابیان اینکه ۸۵ درصد عامل تصادف فوتی در جاده‌های کشور خستگی و خواب‌آلودگی، عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیر مجاز است، افزود: در این میان حدود ۴۵ درصد تصادفات مربوط به خستگی و خواب‌آلودگی است که در استان هایی مانند سمنان و اصفهان به دلیل کویری بودن این عدد افزایش پیدا می کند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بابیان اینکه معتقدیم حتی یک کشته نیز در محورهای مواصلاتی زیاد است و باید آمارها کاهش پیدا کند، ابراز داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته تصادفات ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی بیش از ۷۰ درصد رسید که دلیل عمده آن رانندگی در سفرهای طولانی است و این مهم می‌طلبد تا رانندگان استراحت یک ربع را بعد از هر دو ساعت در برنامه های خود لحاظ کنند.

مومنی بابیان اینکه در تلاشیم تا روند کاهشی تصادفات در دور دوم سفرهای نوروزی نیز استمرار  پیدا کند، تصریح کرد: ورودی و خروجی شهرها پر حجم و پر تردد است به عبارتی در اوج سفرهای نوروزی هستیم که با رعایت قانون و پرهیز از شتاب و عجله، عدم رانندگی با خستگی و خواب‌آلودگی می‌تواند سفری ایمن در انتظار همه مردم باشد.

وی بابیان اینکه چهارم و پنجم فروردین پر تصادف‌ترین سفرهای نوروزی بودند، افزود: طی نوروز ۹۷ استان هایی نظیر مازندران، گیلان، قم، فارس و خراسان رضوی پرترددترین و فارس، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی پر تصادف‌ترین محورهای کشور را به خود اختصاص دادند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.