لارستان – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی برنامه ریزی های انجام شده در سال جاری به دنبال محدود کردن فقرمطلق هستیم که برای این مهم ۷ هزار میلیارد تومان بودجه مد نظر است.

۷ هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در آیین افتتاح درمانگاه تأمین اجتماعی وطن‌پرست لارستان اظهار داشت: امسال به دنبال محدود کردن فقر مطلق هستیم و برای آن سیاست‌گذاری انجام‌شده است.

وی بابیان اینکه برای ایجاد اشتغال برنامه‌های زیادی در کشور انجام‌شده و امسال نیز دولت به دنبال آن هست، افزود: سال گذشته برای ایجاد اشتغال ٥٠٠ میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا شد که آن در بحث اشتغال فراگیر ٢٨ میلیارد تومان، اشتغال روستایی ٢٠ میلیارد تومان سهم لارستان بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه فارس با رشد ١٢ رتبه‌ای جایگاه دوم را در حوزه اشتغال در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: این استان با ظرفیت‌های گردشگری، گیاهان دارویی، ای سی تی و دیگر پتانسیل‌ها می‌تواند در حوزه اشتغال قدم‌های مؤثرتری بردارد.

ربیعی تصریح کرد: امسال برای رفع فقر ٧ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته‌شده است که یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز ٧٠ درصد حداقل دستمزد است، یعنی به ٧٠٠ هزار تومان می‌رسد.

در ادامه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیز در آیین افتتاح درمانگاه تخصصی تأمین اجتماعی وطن‌پرست لارستان گفت: در اسفند سال گذشته، ١٠ هزار میلیارد تومان منابع تخصیص داده شد و ١٠ هزار میلیارد تومان به مستمری‌بگیران پرداخت شد.

سیدتقی نوربخش بابیان اینکه در فارس ٢٣ مرکز درمانی در حال بهره‌برداری و یا عملیات اجرایی آن شروع‌شده است، افزود: در فارس ٢ هزار و ١٠٠ شهروند زیرپوشش تأمین اجتماعی از خدمات درمانی و مزایای آن بهره می‌برند که این آمار ٤٥ درصد جمعیت فارس را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: بیمارستان ٣٢٠ تخت خوابی تأمین اجتماعی شیراز نیز امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.