آستارا- معاون وزیر راه و شهرسازی اولویت کنونی کشور را توسعه شبکه ریلی و مسیر ریلی موجود در کشور را ۱۳ هزار کیلومتر دانست و گفت: حدود سه‌هزار و ۴۱۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام بوده و پنج‌هزار کیلومتر مسیر ریلی نیز در دست مطالعه است که با جدیت از سوی مجلس و هیأت‌دولت پیگیری می‌شود.

وجود ۱۳ هزار کیلومتر مسیر ریلی در کشور/ بهره‌برداری رسمی از راه‌آهن قزوین-رشت در تابستان ۹۷

به گزارش قدس انلاین، خیرالله خادمی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری رسمی از راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا در محل بارانداز ریلی اظهار کرد: کریدور شمال‌ ـ جنوب کشورهای روسیه، شمال اروپا و جمهوری آذربایجان را به واسطه ایران به آب‌های خلیج‌فارس و کشورهای آسیای جنوب‌شرقی متصل می‌کند.

وی اولویت کنونی کشور را توسعه شبکه ریلی و مسیر ریلی موجود در کشور را ۱۳ هزار کیلومتر دانست و تصریح کرد: حدود سه‌هزار و ۴۱۰ کیلومتر دیگر نیز در دست اقدام بوده و پنج‌هزار کیلومتر مسیر ریلی نیز در دست مطالعه است که با جدیت از سوی مجلس و هیأت‌دولت پیگیری می‌شود. 

معاون وزیر راه و شهرسازی خطوط ریلی آستارا-رشت-قزوین را حلقه باقی‌مانده از اتصال کامل کریدور شمال جنوب دانست و بیان کرد: قسمت پیچیده و مشکل کریدور شمال ـ جنوب محور قزوین تا رشت بوده که این مسیر با عملیات بسیار سنگین عمرانی با جدیت در حال انجام است. 

خادمی با بیان اینکه در محور قزوین-رشت احداث ۲۸ کیلومتر تونل، احداث حدود ۹ کیلومتر پل خاص و ۲۰ میلیون مترمکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: امیدواریم تا پایان فروردین ماه‌جاری در کل مسیر ۱۶۴ کیلومتری قزوین-رشت ابنیه‌ای وجود نداشته باشد. 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با اشاره به اینکه از ۱۶۴ کیلومتر مسیر قزوین-رشت حدود ۱۵۶ کیلومتر ریل‌گذاری شده و تنها ریل‌گذاری هشت کیلومتر باقی مانده است گفت: امیداوریم ریل‌گذاری این مقدار مسیر باقی‌مانده نیز تا اواسط اردیبهشت‌ماه جاری به اتمام برسد. 

وی زمان بهره‌برداری رسمی از راه‌آهن قزوین-رشت را در تابستان ۹۷ دانست و افزود: شرایط شروع عملیات اجرایی راه‌آهن رشت تا آستارا آماده بوده و مطالعات آن توسط مشاور انجام‌شده است که در سفر اخیر رئیس‌جمهور به کشور آذربایجان بین روسای ایران و جمهوری آذربایجان به امضای نهایی می‌رسد.  

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شرایط برای آماده شدن بهره‌برداری از این کریدور مهم ریلی آسیا و اتصال بین دو کشور جمهوری آذربایجان و ایران فراهم است افزود: امیدواریم بارانداز ریلی آستارا-آستارا در آینده نزدیک از طریق شبکه ریلی به سراسر کشور متصل شود.  

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.