اصفهان- مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: راه اندازی کارخانه ذوب آهن نه تنها باعث رونق صنعت در کشور شد، بلکه کارخانه سازی نیز در ایران رونق گرفت.

ذوب آهن باعث رونق صنعت در کشور شد/ اشتغال ۱۸ هزار نفر در این کارخانه

احمد صادقی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: سال ۴۶ کلنگ احداث کارخانه ذوب آهن به زمین زده شد و در سال ۵۰ مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه از سال ۷۰ صادرات ذوب آهن به کشورهای مختلف آغاز شد، افزود: از زمان راه اندازی این کارخانه تاکنون ۷۲ میلیون تن فولاد در ذوب آهن اصفهان تولید شده است.  

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان خاطرنشان کرد: این کارخانه گواهینامه بین المللی کرز که سطح استاندارد بسیار بالایی است و کمتر فولادسازان دنیا موفق به اخذ آن شده اند، را از کشور انگلستان دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه کیفیت تولید فولاد در ذوب آهن از ابتدای راه اندازی بسیار بالا بوده است، تاکید کرد: با راه اندازی  ذوب آهن صنعت وارد کشور شد و امروز که ما به دانش صنعتی در زمینه هوا فضا و کارخانه سازی و غیره رسیده ایم، ذوب آهن زمینه سازی آنها را ایجاد کرد.

صادقی گفت: ذوب آهن در دوران جنگ قطعات هواپیمای فانتوم  را می ساخته است.

وی با بیان اینکه از زمان راه‌اندازی ذوب آهن بیش از ۱۲۰ هزار نفر تاکنون آموزش دیده و ۱۰۰ هزار نفر استخدام شدند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۸ هزار نفر در ذوب آهن کار می کنند که ۱۴ هزار نفر آنها نیروهای قراداد دائم و موقت کارخانه هستند.

مدیر عامل شرکت ذوب آهن اصفهان اظهارکرد: ذوب آهن نه تنها باعث رونق صنعت در کشور شده،  بلکه کارخانه سازی را در کشور رونق داد.

وی ادامه داد: ذوب آهن برای اولین بار با ساخت کارخانه و تجهیزات داخلی و طراحی مهندسی داخلی باعث شد صنایع دیگر از جمله پتروشیمی از آن تبعیت کنند و کارخانه سازی هم در ایران راه افتاد.

صادقی گفت: ما بنا داریم توسعه ذوب آهن را با مهندسی و توان کارکنان کارخانه محقق کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.