قزوین_ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ۳۱ پایگاه امدادی در ایام نوروز فعال است و خدمات به مسافران نوروزی ارائه می شود.

۳۱ پایگاه امدادی ثابت در ایام نوروز فعال است/ افزایش اعتبارات جمعیت هلال احمر قزوین در سال جدید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسن آصفی در نشست مطبوعاتی صبح روز چهارشنبه که در سالن جلسات جمعیت هلال احمر استان قزوین با حضور جمعی از مسوولان کشوری و استانی و خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: با تمام شرایط اقتصادی در حوزه داوطلبان این استان سعی کرده ایم، کمبودهای اقتصادی در این حوزه تأثیرگذار نباشد و روند رو به جلو را داشته باشیم و خدمات ویژه ارایه شود؛ در سال گذشته این امر محقق شد و توانستیم به نتیجه مورد نظر دست یابیم.

وی افزود: هر فردی که نیازمند بوده بخشی از مشکلات این افراد برآورده شده که در این زمینه حمایت هایی از سوی خانه های هلال صورت گرفته و تفاهم نامه های مختلف با ارگان ها و سازمان های مردم نهاد مختلف از جمله اتاق اصناف، نظام پزشکی و شرکت شهرک های صنعتی منعقد شده است و در این تفاهم نامه ها سعی و تلاش بر این بوده که مردم را با شعارها و کارکردهای هلال احمر آشنا کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: برای نخستین بار با همکاری استانداری قزوین توانسته ایم بودجه هایی را خارج از امداد و نجات برای جمعیت هلال احمر این استان جذب کنیم و قطعا برای سال جدید تلاش می کنیم که مقدار اعتبارات را افزایش دهیم.

آصفی یادآورشد: یکی از فعالیت هایی که در جمعیت هلال احمر استان قزوین انجام شد، اجرای مقدمات طرح «سوگ مهرآور» در سال گذشته بود؛ براساس ارزیابی هزینه های قابل توجهی برای خریداری گُل و بر سالیانه در استان قزوین جمع آوری می شد که بخشی از هزینه های این خرید را برای خانواده های نیازمند جمع آوری کنیم بسیاری از مشکلات آنها را می توانیم حل کنیم و در این زمینه توانستیم مقدمات آن را انجام داده ایم و تقریبا در حال ترویج است.

وی عنوان کرد: کارگروه رسانه، جذب خیرین، ورزشی و کارگروه جذب سرمایه گذار را تشکیل داده ایم که تمام این کارگروه ها با اعضای داوطلبان شکل گرفت و سعی کردیم از افراد شاخص استفاده کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قزوین با اشاره به عملکرد جمعیت هلال احمر این استان در ایام نوروز عنوان کرد: باتوجه به اینکه استان قزوین جزو پرترددترین استان های کشور محسوب می شود، ۳۱ پایگاه امدادی ثابت و یک پایگاه هوایی و ۸ پایگاه ثابت جوانان در ایام نوروز فعال است که آموزش های پیشگیرانه از جمله کمپین «نه به تصادفات» توسط پایگاه ثابت جوانان به مسافران نوروزی ارائه می شود.

آصفی عنوان کرد: همچنین در ایام نوروز، ۵ تیم سیار جوانان، ۵ تیم واکنش سریع برای پشتیبانی از پایگاه های امداد و نجات در محورهای استان قزوین فعالیت می کنند و ۵ خیمه نماز در محل تردد مسافران نوروزی مستقر است.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز مأموریت خاصی را در استان قزوین شاهد نبودیم و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر این استان برای کمک به حوادث استان زنجان حضور پیدا کردند.

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین نیز در این نشست گفت: از اسفندماه سال ۹۶ ما با سه طرح «مروجین سلامت»، «نیابت»، «فرشتگان رحمت» به همت داوطلبان جمعیت هلال احمر به پیشواز سال جدید رفتیم و  مروجین سلامت در ۳۵ ایستگاه سلامت به میزان ۴۱۶ نفر روز در سطح استان قزوین حضور داشتند که با توزیع بروشورهای آموزشی برای پشگیری از سوانح چهارشنبه آخرسال، آموزش‌های لازم را در این خصوص داشتند. 

داود ارجینی افزود: «طرح نیابت» با هدف اجرای سنت خانه تکانی در پایان سال است و در این طرح داوطلبان هلال احمر قزوین با حضور در منازل خانواده‌های سالمند در خانه تکانی و چیدن سفره هفت سین به آنها کمک کردند و دیدار با خانواده شهدا هم در این ایام صورت گرفت.

وی عنوان کرد: طرح «فرشتگان رحمت» از جمله برنامه‌هایی است که هرساله در آستانه عید در هلال احمر استان قزوین با مشارکت خیرین و داوطلبان صورت می‌گیرد که از اول اسفندماه این کمک‌ها جمع آوری و توزیع می‌شود؛ هدف از اجرای این طرح، توزیع ۵ هزار سبد غذایی به مستمندان است که از آغاز اجرای این طرح از ابتدای اسفند تا ۲۶ اسفندماه سال ۹۶ تاکنون ۴۸۲۰ سبد غذایی توزیع شد و این طرح تا ۱۵ فروردین ماه سال جاری ادامه دارد. 

معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: مواد غذایی همچون ماکارونی، سویا و برنج و البسه از جمله سبدهای حمایتی در طرح فرشتگان رحمت بوده که توزیع شده است.

ارجینی داوطلبان هلال احمر را به عنوان سرمایه‌های اجتماعی هلال احمر برشمرد و گفت: برای تقویت خانه‌های هلال در استان قزوین نیازمند فراهم شدن اعتبارات لازم در این خصوص هستیم تا زمینه افزایش فعالیت آنها فراهم شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.