خرم آباد- استاندار لرستان گفت: پل معلق دره خزینه پلدختر که از سمت ایلام تخریب شده بود، بازسازی می‌شود.

بلندترین پل معلق خاورمیانه دوباره ساخته می‌شود

به گزارش قدس انلاین، سید موسی خادمی امروز در رابطه با تخریب پل معلق دره خزینه پلدختر اظهارداشت: مدتی پیش شنیدم سال ۸۳ پل عابری را به صورت موقت به عنوان بخشی از تجهیز کارگاه برای ساخت یک سد در دره خزینه شهرستان پلدختر ساخته‌اند و بعد با منتفی شدن پروژه مورد استفاده عشایر منطقه بوده و کم کم به دلیل ارتفاع زیاد و توپوگرافی منطقه مورد استقبال سایر مردم و به ویژه مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نوروز قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه منطقه یاد شده جزو جاذبه‌های گردشگری تعریف شده استان نبود از طرف دستگاه‌های ذی رابط خدماتی به گردشگران ارائه نمی‌شد.

استاندار لرستان عنوان کرد:  روز پنجم فروردین به مدیر کل گردشگری گفتم موضوع را بررسی کند که وی از وضعیت بازدید و ضمن تایید استقبال مردم بر عدم اطمینان از ایمنی پل به لحاظ فنی تاکید کرد.

وی بیان کرد: کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس و فرماندار این شهرستان نیز موضوع را پیگیری کردند و قرار شد حال که به یک نقطه شناخته شده تبدیل شده است در سال ۹۷ پس از انجام بررسی‌های فنی و اقتصادی و با مشورت سازنده اولیه برای ایمن سازی پل و بهسازی جاده دسترسی بودجه‌ای اختصاص داده شود اما متاسفانه در روز ششم فروردین در اقدامی که مسبوق به سابقه بود از سمت استان ایلام عرصه پل از پایه‌های نگهدارنده جدا شد.

خادمی تصریح کرد: با مسئولان استان ایلام هماهنگی لازم انجام شده است و امیدواریم در سال ۹۷ با همکاری عزیزان در استان ایلام بتوانیم در این منطقه به نحو مناسبی پذیرای گردشگران عزیز باشیم.

پل معلق دره خزینه پلدختر بزرگ‌ترین پل معلق خاورمیانه بود که در ۱۵۵ کیلومتری خرم‌آباد و در روستای دره خزینه شهرستان پلدختر قرار داشت؛ طول این پل معلق ۱۱۲ متر و ارتفاع آن ۸۵ متر بود که بر روی رودخانه سیمره واقع‌ شده بود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.