گرگان- استاندار گلستان گفت: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر دولت به همراه تیمی از استان، به کشور ترکمنستان برای مردم گلستان، آزادی گلستانی‌های زندانی در کشور ترکمنستان است که به زودی انجام خواهد شد.

آزادی ایرانیان زندانی در ترکمنستان به زودی انجام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی استاندار گلستان که با تیم همراهی کننده رئیس جمهوری در جمهوری ترکمنستان حاضر شده است، در همایش تجاری دوکشور در عشق آباد سخنرانی کرد.

هاشمی در حاشیه این همایش با اشاره به مرز مشترک جمهوری ترکمنستان با استان گلستان، اظهار کرد: خوشبختانه توافقات خوبی پیرامون مراودات اقتصادی و اتاق های بازرگانی صورت گرفته است.

وی افزود: مسیر ریلی بین دو کشور می تواند نقش موثری در توسعه روابط تجاری با آسیای میانه داشته باشد.

استاندار گلستان یادآور شد: موضوعاتی سیاسی، آزادی زندانیان و مسائل پدافند غیرعامل از دیگر محورهای گفتگوها و توافقات بوده است.

هاشمی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای سفر دولت و استاندار به ترکمنستان برای مردم گلستان، آزادی گلستانی‌های زندانی در کشور ترکمنستان است که به زودی انجام خواهد شد.

رئیس جمهور دیروز در رأس تیمی وارد عشق آباد پایتخت جمهوری ترکمنستان شد و ۱۳ سند همکاری بین دو کشور امضا شد و در این سفر استاندار گلستان و تعدادی از مدیران استان در تیم همراهی کننده ریاست جمهوری حضور دارند.

در سفر رییس جمهور کشورمان به ترکمنستان، وزیر صنعت و معدن و تجارت، ۴ سند همکاری با همتای ترکمنستانی خود امضاء کرد.این اسناد در بخش‌های همکاری های صنعتی، تجاری و گمرکی و تشکیل شورای مشترک بازرگانان ایرانی-ترکمنی توسط محمد شریعتمداری و همتای ترکمنستانی امضا شد.

براساس این تفاهم‌نامه‌ها دو طرف بر همکاری‌های صنعتی، تجاری، گمرکی و تشکیل شورای مشترک بازرگانان ایرانی - ترکمنی تاکید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.