کرمان - مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان از ورود بیش از یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۹۰۸ نفر گردشگر نوروزی از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا پنجم فروردین ماه امسال به این استان خبر داد.

ورود بیش از یک میلیون و ۲۸۱ هزار گردشگر نوروزی به استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان کرمان، محمود وفایی با بیان اینکه آمار گردشگران ورودی به استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۸ درصد رشد داشته است، گفت: تاکنون نیز ۱۳۵ هزار نفر در مراکز اقامتی استان از قبیل هتل، مهمانپذیر، واحدهای بوم گردی، خوابگاه ها، مهمانسرای ادارات و مراکز اسکان اموزش و پرورش اقامت داشته اند.

وی با اشاره به اینکه با غ شاهزاده ماهان با ۴۶ هزار و ۸۶۵ نفر در صدر اماکن تاریخی پر بازدید کننده قرار دارد، اظهار کرد: موزه مردم شناسی حمام گنجعلیخان کرمان با ۳۸ هزار و ۱۰۳ نفر و ارگ تاریخی بم با ۲۲ هزار و ۹۵۱ نفر در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه از ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۶ تا پنجم فروردین ماه ۱۳۹۷، ۲۱ هزار و ۵۵۰ نفر از کلوتهای شهداد، ۱۵ هزار و ۲۸۰ نفر از روستای دستکند میمند و ۱۱ هزار و ۸۰۴ نفر از خانه حاج آقا علی رفسنجان بازدید داشته اند، تصریح کرد: خوشبختانه در این مدت ۲۴۳ هزار و ۶۴۳ نفر از اماکن تاریخی، موزه ای و گردشگری استان کرمان بازدید کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۹ درصد رشد را نشان می دهد.

وفایی با اشاره به اینکه آمارها حکایت از رشد گردشگران ورودی و همچنین بازدیدکنندگان از موزه ها و اماکن تاریخی در دور اول سفرهای نوروزی به استان کرمان دارد، تصریح کرد: انتظار می رود در دور دوم سفرهای نوروزی شاهد حضور گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور به استان کرمان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.