کرمانشاه- جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به استقرار و فعالیت ۱۰۰ گروه جهادی از ۱۵ استان در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه گفت: بیش از ۲۰۰ گروه جهادی از فردا در فاز دوم برای خدمات جهادی به این مناطق اعزام می‌شود.

آغاز فاز دوم فعالیت ۲۰۰ گروه جهادگر بسیج سازندگی در کرمانشاه

محمد زهرایی امروز در گفت‌وگویی از فعالیت گروه‌های جهادی استان تهران که منطقه روستاهای شیخ صله و تازه آباد مستقر و مشغول به ساخت و ساز و کمک به زلزله‌زدگان استان خبر داد و اظهار  داشت: با اکیپی اجرایی از فعالیت نیروهای جهادی اعزامی در مناطق جامعه هدف سازمان بسیج سازندگی بازدید به عمل آمد.

جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروهی جهادگر از استان سمنان برای ساخت و ساز ۲۰ واحد مسکونی در روستای ده سفید کفرباوکه شهرستان سرپل‌ذهاب مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: گروه جهادی از استان‌های سمنان، دامغان، آذربایجان و... شامل بیش از ۱۵ استان از پنجم فروردین سال‌جاری در منطقه مستقر هستند و خدمات آنان تا ۱۸ این ماه تداوم دارد، همچنین گروه‌های دوم نیز طی روزهای آینده به منطقه اعزام می‌شوند.

جانشین رییس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد:‌گروه جهادی از استان تهران در قالب تیم‌های پزشکی در مناطق سرپل‌ذهاب برای خدمت‌رسانی مستقر هستند و گروه ۱۲۰ نفره "معبری به آسمان" در روستای فیروزآباد از توابع استان کرمانشاه به فعالیت جهادی اهتمام دارند.

این مسؤول با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود سه هزار جهادگر در استان کرمانشاه و برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان مستقر شدند، افزود: امروز از فعالیت گروه‌های جهادی به ویژه بسیجیان استان البرز در سرپل‌ذهاب بازدید به عمل آمد.

زهرایی تصریح کرد: گروه جهادی استان البرز شامل ۲ اکیپ جهادی با ۴۵ نفر و ۲۲ نفر از در محلات و دانشگاه خارزمی استان البرز در مناطق روستاهای تپه آب باریکه از توابع شهرستان کنگاور، روستای میرمیر، قره‌بداغ سرپل‌ذهاب و روستاهای احمدآباد علیا و سفلی از توابع استان کرمانشاه مشغول به ساخت و ساز منزل مسکونی زلزله‌زدگان و خدمات رسانی به آنان هستند.

این مسؤول از فعالیت گروهای جهادی بسیج سازندگی استان مازندران و ساخت و ساز مناطق زلزله‌زدگان در روستای قلعه شاهین شهرستان سرپل‌ذهاب و خدمات‌رسانی به این مردم ولایت‌مدار این دیار پهناور برای ساخت و تحویل ۵۰ منزل مسکونی در این منطقه خبر داد.

جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۴۰ جهادگر بسیجی از استان آذربایجان غربی در شهرستان گیلانغرب مشغول خدمات عمرانی طی ایام نوروز و ساخت و ساز هستند، افزود:‌ در مجموع در استان کرمانشاه قریب ۲۰۳ گروه جهادی برای کمک به زلزله‌زدگان مستقر می‌شوند، همچنین در فاز نخست هم‌اکنون ۱۰۰ گروه جهادی در مناطق فعالیت دارند که در موج دوم از فردا مابقی گروه‌های بسیج سازندگی نیز اعزام خواهند شد.

این مسؤول با بیان اینکه ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده شهرستان سرپل‌ذهاب تاکنون پیشرفت‌های متفاوتی دارد، افزود: باتوجه به تفاهم‌نامه سازمان بسیج سازندگی و سازمان بهزیستی ۶۰۰ ساخت واحد مسکوتی در دستور کار است و در فاز نخست ۳۵۰ واحد طی ۲ ما آینده به هموطنان استان کرمانشاه تحویل داده می‌شود.

زهرایی با اشاره به فعالیت و خدمات‌رسانی ۱۵ گروه جهادی از استان‌های مختلف برای که در حال ساخت و ساز هستند مناطق زلزله‌زدگان هستند، بیان کرد: استحکام این منازل طبق نقشه‌های تهیه شده مورد تایید بنیاد مسکن و مطابق با آیین‌نامه اجرایی در واحدهای ۸۵ متری و اسکلت‌بندی با مقرارت مهندسی و مباحث فنی ساخته می‌شود.

جانشین رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: اکیپ‌های مجرب از بسیجیان جهادگر در مناطق زلزله‌زده مشغول خدمات رسانی هستند و سعی داریم از نیروهای بوی استان کرمانشاه و سایر استان‌های محوری در این مناطق به کار بگیریم و از مصالح درجه یک در این راستا استفاده کنیم، همچنین در موعد مقرر پس از تکمیل واحدها کلید مسکن‌های مقاوم تحول اهالی این دیار متدین و پهناور داده شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.