مشهد- معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از امدادرسانی این جمعیت به ۷۰ مصدوم یک کاروان پیاده ۸۶ نفره عراق به مشهد در محور مشهد- نیشابور خبر داد.

امدادرسانی به ۷۰ مصدوم کاروان زیارتی عراق/یک کشته در حادثه رانندگی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستادخبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی، اسماعیل بهمن‌آبادی در تشریح این خبر گفت: روز گذشته چهارشنبه هشتم فروردین ماه کاروان پیاده «قافله ام البنین» که متشکل از ۸۶ نفر زائر عراقی بود در کیلومتر ۶۰ محور مشهد- نیشابور امدادرسانی شد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ نفر از این زائران دچار مصدومیت ناشی از پیاده روی شده بودند، افزود:‌ در این امدادرسانی که ۶ ساعت به طول انجامید، یک تیم امدادی شامل یک پرستار و ۲ نجاتگر این مصدومان را به صورت سرپایی درمان کردند.

یک فوتی و ۷ مصدوم در تصادف رانندگی

بهمن‌آبادی از وقوع تصادف رخ به رخ ۲ خودرو سواری پژو و پراید در کیلومتر ۳۲ محور سبزوار- بردسکن که منجر به جان باختن یکی از سرنشینان شد، خبر داد و گفت:‌ در این حادثه که شامگاه گذشته رخ داد از ۸ سرنشین این دو خودرو ۷ نفر مصدوم و یک نفر فوت کرد.

وی با اشاره به اینکه یک تیم امدادونجات شامل یک پرستار و ۲ نجاتگر و یک دستگاه آمبولانس از پایگاه امدادی سبزوار به محل حادثه اعزام شد، خاطرنشان کرد:‌ پس از تثبیت صحنه حادثه یکی از مصدومان که دچار ترومای سر، گردن و چشم شده بود توسط هلال احمر به مرکز درمانی شهید بهشتی انتقال یافت؛ دیگر مصدومان نیز توسط اورژانس به این مرکز منتقل شدند.

نزاع و درگیری و مصدومیت ۳ نفر

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به وقوع یک نزاع و درگیری در کیلومتر ۴۵ خواف- رشتخوار و مصدومیت ۳ نفر بیان کرد:‌ پس از اعلام نزاع در درمانگاه چمن آباد خواف یک تیم عملیاتی شامل یک پرستار و ۲ نجاتگر از پایگاه مرکزی خواف به محل حادثه اعزام شد و یکی از مصدومان را به درمانگاه حضرت زهرا(س) رشتخوار انتقال داد.

امدادرسانی به مسافران اتوبوس

وی همچنین با اشاره به امدادرسانی به مسافران یک دستگاه اتوبوس در کیلومتر ۱۰ محور قوچان- فاروج گفت:‌ ۲ نفر از مسافران این اتوبوس که به علت فشار خون بالا دچار گرفتگی عضلات و حالت تهوع شده بودند، توسط یک پرستار و ۲ نجاتگر پایگاه امدادی امامزاده ابراهیم قوچان به صورت سرپایی درمان شدند.

بی احتیاطی والدین و مصدومیت نوزاد ۱۴ ماهه

بهمن‌آبادی از وقوع حادثه ای دیگر که به علت بی احتیاطی والدین یک نوزاد ۱۴ ماهه از شیشه خودرو سقوط کرده بود، بیان کرد: این حادثه که در کیلومتر ۳۷ محور مشهد- نیشابور رخ داد این نوزاد که دچار ترومای سر و خونریزی بینی شده بود توسط پایگاه امدادی مُلک آباد مشهد به بیمارستان امدادی این شهر منتقل شد.

حادثه در کمپ غدیر

وی همچنین از وقوع حادثه شکستگی ساعد دست یکی از زائران حضرت رضا(ع) در کمپ غدیر مشهد خبر داد و تصریح کرد:‌ این حادثه شامگاه گذشته رخ داد و نجاتگران پایگاه کمپ غدیر پس از اقدامات اولیه درمانی مصدوم را جهت سیر تکمیلی مراحل درمانی به اورژانس تحویل دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.