رشت- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:‌ استان گیلان امسال پس از مازندران در زمینه تردد،‌ جذب و اقامت مسافران نوروزی رکورددار است.

استان گیلان رتبه دوم جذب ‌مسافران نوروزی را دارد

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا آذرپور اظهار داشت:‌ از آغاز سفرهای نوروزی امسال تا پایان ۸ فروردین، استان گیلان پس از استان مازندران‌ در میزان جذب،‌ تردد و اقامت مسافران و گردشگران نوروزی رکورددار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان بیان داشت:‌ از زمان شروع سفرهای نوروزی تا ۸ فروردین ۶ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۳۵۹ نفر در استان گیلان اقامت کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته ۳۱ درصد رشد دارد.

آذرپور به انجام بازدیدهای نظارتی در سطح مراکز خدمات‌رسانی نیز اشاره کرد و افزود:‌ علاوه بر بازدیدهای مستقیم دستگاه‌ها، بازدیدهای مشترکی نیز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان،‌ تعزیرات،‌ علوم پزشکی،‌ دامپزشکی و اماکن نیروی انتظامی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نوروز امشال تاکنون هزار و ۸۱۶ بازدید نظارتی توسط اداره کل میراث فرهنگی‌،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان انجام شده است اعلام کرد:‌ بازدیدهای نظارتی انجام شده بازرسان این اداره کل از زمان آغاز نوروز تا ۸ فروردین به میزان ۱۳.۵ درصد رشد داشته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان ابراز داشت:‌ نوروز امسال تاکنون حضور ۵۲۹ نفر گردشگر خارجی در مراکز اقامتی گیلان به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲.۸ درصد رشد دارد.

آذرپور آمار تردد خودروها در ایام نوروز امسال را نیز برشمرد و عنوان کرد:‌ تا این لحظه تعداد یک میلیون و ۱۴۳ هزار و ۶۰۳ خودرو ایام نوروز امسال در سطح استان گیلان تردد کرده‌اند که این آمار به نسبت سال گذشته ۲۴.۳۰ درصد افزایش دارد.

وی وجود امکانات اقامتی را در میزان جذب گردشگر تعیین کننده دانست و تصریح کرد:‌ امسال زمان ماندگاری مسافران در شهرهایی نظیر لاهیجان،‌ بندرانزلی،‌ آستارا و یا رودسر به‌علت داشتن زیرساخت‌های لازم به نسبت دیگر شهرستان‌های گیلان بیشتر بوده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار داشت:‌ از زمان شروع سفرهای نوروزی امسال، گیلان مملو از حضور مسافران بوده است به‌طوری‌که حضور گردشگران در جاده‌های اصلی، فرعی و ‌حتی روستایی از این امر حکایت دارد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.