کرج - جانشین فرمانده ناجا گفت: دهم فروردین پرحادثه ترین روز در تعطیلات نوروزی بوده است.

١٠ فروردین پرحادثه ترین روز در تعطیلات نوروزی بوده است

به گزارش قدس آنلاین، سردار اسکندر مومنی پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از آزاد راه کرج - قزوین در جمع خبرنگاران حاضر شد و از کشته شدن ۳۷ تن در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: نقش سرعت و سبقت در تصادفات از حدود ۴۰ درصد در ابتدای طرح نوروزی به ۶۴ درصد در روز گذشته رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۰ فروردین پرحادثه ترین و پر کشته ترین روز در تعطیلات نوروزی بوده است، تاکید کرد: ازمسافران می خواهیم برای استقبال از خطر عجله نداشته باشند.

سردار مومنی با بیان اینکه از رانندگان می خواهیم برای بازگشت از سفر مدیریت داشته باشند و از عجله خودداری کنند، افزود: مسافران برای کاهش حوادث می توانند سفر را به روزهای پایانی موکول نکنند و روز طبیعت را از منازل خود به طبیعت بروند.

جانشین فرمانده ناجا با بیان‌ اینکه نیروی انتظامی با تمام ظرفیت برای بازگشت مسافران از سفر آماده است، خاطرنشان کرد: مهمترین عامل تصادفات جاده ای تعداد اندک رانندگان متخلف حادثه ساز است و پلیس برای مقابله با متخلفان خودروهایی را که بیش از ۲ تخلف حادثه ساز بخصوص سرعت و سبقت غیر مجاز دارند را توقیف می کند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه پلیس در روز طبیعت طرح ویژه حضور در پارک ها و طبیعت را دارد، تاکید کرد: پلیس برای کاهش تخلفات در روز طبیعت تمهیدات لازم را اندیشیده است.

سردار مومنی از ایجاد قرارگاه مبارزه با کالای قاچاق پس از تعطیلات نوروزی خبر داد و تاکید کرد: با توجه به اینکه شعار سال حمایت از تولید داخل است، پلیس برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور تلاش می کند.

وی با بیان اینکه شاخص های امنیتی طی سال جاری بهتر شده است، گفت: مشکل امنیتی خاصی از ابتدای تعطیلات نوروزی در سطح کشور وجود نداشته است.

سردار مومنی با بیان اینکه استان البرز پرتردد ترین استان کشور در تعطیلات نوروزی است، افزود: پس از البرز راه استان های گیلان، مازندران و خراسان بیشترین حجم ترافیک را به خود اختصاص داده اند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.