کرمانشاه- زلزله ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر و در عمق ۸ کیلومتری سرپل ذهاب را لرزاند.

زلزله ۵.۳ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند

به گزارش قدس آنلاین، زلزله ای به بزرگی ۵.۳ ریشتر و در عمق ۸ کیلومتری سرپل ذهاب را لرزاند.

محل وقوع این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین و در استان کرمانشاه  و حوالی سرپل ذهاب ثبت شده و در ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه و ۲۵ ثانیه رخ داده است.

این زلزله در شهرستانهای سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، گیلانغرب، اسلام‌آباد غرب و مرکز استان کرمانشاه احساس شد که به‌دنبال این زمین‌لرزه بسیاری از ساکنان این مناطق به خیابان آمدند.

براساس اعلام هلال احمر ۱۶ تیم ارزیاب به شهرستانهای سرپل‌ذهاب، ثلاث باباجانی و دالاهو که به محل وقوع زلزله نزدیک‌تر هستند اعزام شده‌اند که تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت جانی اعلام نکرده‌اند.

 پس از وقوع زلزله ۵.۳ ریشتری ظهر امروز تاکنون دو پس‌لرزه ۲.۷ ریشتری در ساعتهای ۱۳:۲۷ و ۱۴ در سرپل‌ذهاب به‌وقوع پیوسته است و احتمال تداوم این پس‌لرزه‌ها وجود دارد.

بر این اساس هلال احمر از مردم در مناطق زلزله‌زده غرب استان کرمانشاه خواسته است که از منازل تخریبی یا در حال ساخت فاصله بگیرند زیرا با وقوع پس‌لرزه‌ها احتمال ریزش آوار وجود دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرپل‌ذهاب از ۱۵ مصدوم بر اثر وقوع زلزله در این شهرستان خبر داد و گفت: زلزله امروز سرپل‌ذهاب ۱۵ مصدوم داشت که سرپایی درمان شدند ولی مجروحی که نیازمند بستری باشد نداشتیم.

مازیار طهماسبی افزود: بر اثر زلزله چندین نفر هم در سرپل‌ذهاب دچار استرس شدند که به وضعیت آنها رسیدگی شد.

زلزله ۵.۳ ریشتری حوالی سرپل ذهاب کرمانشاه را لرزاند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

منبع: تسنیم 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.