​ایلام- مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: این شرکت آمادگی خرید ۱۲ هزار تن کلزا در ایلام را دارد.

آمادگی برای خرید ۱۲ هزار تن کلزا در ایلام

کامران سلیمان پور روز چهارشنبه در گفت و گو با قدس آنلاین، با بیان اینکه کار برداشت کلزا از مزارع شهرستان دهلران در روزهای گذشته آغاز شده است، اظهارداشت: پیش بینی می شود بیش از ۱۲ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان برداشت شود.

وی با اشاره به خرید تضمینی این محصول زراعی، افزود: این محصول از قرار هر کیلوگرم ۲۷ هزار و ۸۳۰ ریال به صورت علی الحساب از کشاورزان خریداری می شود و در صورتی که قیمت امسال افزایش یابد، مابه التفاوت آن به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام با بیان این مطلب که پول محصولات کشاورزی از طریق بانک کشاورزی به زارعان پرداخت می شود، ادامه داد: کلزای تولیدی در ایلام پس از ذخیره سازی برای فرآوری به استان های تهران، اصفهان و ... صادر می شود.

سلیمان پور محصول کلزا را محصولی اقتصادی عنوان و بیان کرد: این محصول یک محصول کاملاً اقتصادی است و افزون بر این موجب افزایش بهره وری خاک می شود.

وی نبود صنایع تبدیلی را معضل بزرگ بخش کشاورزی ایلام دانست و بیان داشت: ایلام پتانسیل بالایی در تولید محصولات استراتژیک کشاورزی دارد، اما با این حال بعلت نبود کارخانجات و صنایع تبدیلی، مجبوریم که محصولات تولیدی را به دیگر استان ها بفرستیم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام با اشاره به ضرورت ورود بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، یادآور شد: ایلام پتانسیل بالایی برای احداث صنایع و کارخانجات تولیدی محصولات خوراکی دارد که امیدواریم سرمایه گذاران بخش خصوصی با توجه به پتانسیل بالای مرز بین المللی مهران، در ایلام سرمایه گذاری کلان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.