با اتمام تعطیلات نوروزی شاهد بازگشت مسافران نوروزی و سنگین شدن بار ترافیکی در شهر تهران خواهیم بود و خرید طرح ترافیک سالیانه و روزانه در تهران مجددا مساله‌ساز می‌شود.

یکسال گذشت اما طرح ترافیک به تهران نرسید

قدس آنلاین-هرساله تهران در ایام تعطیلات چنان خلوت می‌شود که گاهی دیدن چنین روزهای آرامی در تهران در ایام سال به یک رویا شباهت پیدا می‌کند،   اکنون که به نیمه اولین ماه از فصل بهار رسیده‌ایم، با اتمام تعطیلات نوروزی شاهد بازگشت مسافران نوروزی و سنگین شدن بار ترافیکی در شهر تهران خواهیم بود و خرید طرح ترافیک سالیانه و روزانه در تهران مجددا مساله‌ساز می‌شود، موضوعی که تیم جدید شهری برای آن فکری عملا انجام نداده‌اند.

مساله‌ای که اگرچه باید پیش از آغاز سال جدید برای آن فکر می‌شد اما هنوز شورای شهری‌ها به نتیجه‌ای در این باره نرسیده‌اند و ما همچنان شاهد هستیم که شهروندان با سردگمی جدی درباره این موضوع مواجه هستند چراکه دود بی تجربگی شورای شهری‌ها به چشم مردم رفته است.

در سال گذشته شاهد بودیم که برخی از اعضای شورای شهر طرح‌های فانتزی را برای اعمال طرح ترافیک در تهران مطرح کردند که این امر با مخالفت فرمانداری تهران و پلیس راهور تهران روبرو شد، چراکه مهندسی ترافیک شهری تهران امری نیست که بتوان به سادگی برای آن برنامه‌ریزی کرد و با طرح‌های خیالی ادعای تحول در شهر را داشت.

برای مثال زهرا صدراعظم نوری یکی از اعضای شورای شهر بود که در اظهارات خود مدعی شد: «طرح ترافیک سالانه موجود باید کنار گذاشته و به گونه دیگری عملیاتی و اجرایی شود. درواقع باید ساعت استفاده از طرح ترافیک تهران را به سه قسمت تقسیم کنیم:ابتدا ترافیک صبحگاهی که از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰ صبح است. دوم ترافیک میان روز که ساعت ۱۰ الی ۱۶ است. سوم نیز ترافیک غروب است که حجم بالای تردد در ساعت ۱۶ الی ۱۹ را دربر می گیرد.»

اظهارات این عضو شورای شهر در حالی مطرح شد که عملا نه تنها معیار مشخصی برای ورود و خروج افراد به محدوده طرح وجود داشت بلکه فرمانداری و پلیس راهور تهران نیز با این طرح مخالفت کرده و آن را غیرکارشناسانه معرفی کردند.

برخی از اعضای شورای شهر طرح‌های فانتزی را برای اعمال طرح ترافیک در تهران مطرح کردند که این امر با مخالفت فرمانداری تهران و پلیس راهور تهران روبرو شد، چراکه مهندسی ترافیک شهری تهران امری نیست که بتوان به سادگی برای آن برنامه‌ریزی کرد و با طرح‌های خیالی ادعای تحول در شهر را داشت

تیم جدید شورای شهر اگرچه وعده‌های بسیاری را برای بهبود وضعیت حمل و نقلی در کلانشهر تهران داده بودند اما ناکارآمدی آنان موجب شده است علیرغم که اینکه سال جدید آغاز شده است، هنوز راهکاری برای حل مساله ترافیک شهری در تهران پیش‌بینی نشود.

هرچند این دعواها از سال قبل بر سر موضوع طرح ترافیک ۹۷ همچنان ادامه دارد اما از شهری که نزدیک به یک ماه است شهردار نداشته است نمی‌توان وضعیت بهتری از این را انتظار داشت.

مسلما با تداوم اصرار نجفی بر استعفای خود با وجود مخالفت‌های شورای شهری‌ها اولین فصل بهار به  همین منوال خواهد گذشت و به احتمال قوی شورای شهری‌ها پیش از اینکه به دنبال ارائه راهکارهای بهتری برای اداره شهر تهران باشند، زین پس باید به دنبال انتخاب شهرداری دیگری برای کلانشهر تهران هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.