کرج- مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز با بیان اینکه در سال ۹۶ کارگروه رفع موانع تولید این استان ۳هزار و ۱۴۶ مصوبه داشته است، گفت: از این میزان ۲ هزار و ۳۶۸ مصوبه اجرایی شده است.

اجرایی شدن ۲هزار مصوبه کارگروه رفع موانع تولید البرز در سال ۹۶

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ایرج موفق در اولین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز در سال جدید که پیش از ظهر امروز چهارشنبه در یکی از واحدهای تولید ماشین آلات کشاورزی در شهرک صنعتی هشتگرد برگزار شد، با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: باید برای افزایش تولید تلاش کرده و رفع موانع تولید شرکت های صنعتی را مورد توجه ویژه قرار دهیم.

وی افزود: سیاست ما این است تا کالاهای تولید داخل را به بهترین نحو و با قیمت مناسب و با ایجاد فضای رقابتی با کالای خارجی در بازار عرضه کنیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز با اینکه  اهمیت افزایش کیفیت کالای ایرانی از اولویت های اصلی مان است افزود: با روند افزایش کیفیت کالاها  شاهد به وجود آمدن بازارهای جدید بین المللی برای عرضه کالاهای ایرانی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه  واحد های تولیدی شهرک های صنعتی استاندارد لازم را دارند، گفت:  امیدواریم موانع دیگر تولید از سر راه تولیدکنندگان برداشته شود تا از این طریق سهم بیشتری در بازار فروش بین المللی داشته باشیم.

موفق با بیان اینکه ۴۳ درصد مصوبات درخواست سرمایه در گردش و ۲۵ درصد در حوزه زیرساختی بوده است گفت: ۹.۱ درصد مربوط به درخواست سرمایه برای تکمیل پروژه‌ ها، حدود ۶ درصد مربوط به امور مالی و ۴.۱ درصد نیز مربوط به حوزه تامین اجتماعی بوده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت البرز با اشاره به اینکه استان البرز از نظر تسهیلات رونق تولید رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: ۷۷۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت برای استان تخصیص داده شده است.

موفق در پایان گفت: یک هزار و ۳۳۱ میلیون تومان تسهیلات در حوزه صنعت و کشاورزی استان البرز هزینه شده که در این راستا بانک ملی  با  ۱۵۴میلیارد تومان پرداخت تسهیلات رتبه اول و بانک کشاورزی با ۱۲۹ میلیارد  تومان ارائه تسهیلات رتبه دوم را کسب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.