اراک- معاون برنامه‌ریزی شرکت ملی گاز ایران از گازرسانی به ۵ هزار روستای کشور در سال جاری خبر داد.

امسال هیچ قطعی گازی نداریم/ ۵ هزار روستای کشور گازرسانی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا مشایخی ظهر امروز در آیین تکریم و معاوفه مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اظهار کرد: در سال جاری گازرسانی به ۵ هزار روستا از روستاهای فاقد گاز کشور در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۵۷ تاکنون بالغ بر۹ ۷۸ درصد روستاهای کشور زیر پوشش شبکه گاز قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار روستا از مجموع ۴۵ هزار روستای کشور دارای قابلیت گازرسانی زیر پوشش خدمات گازرسانی قرار دارند که تا پایان سال جاری ۵ هزار روستا به این تعداد افزوده خواهد شد.

معاون امور برنامه‌ریزی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: در حوزه گازرسانی شهری نیز گازرسانی به ۴۲ شهر در سال جاری در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد.

مشایخی اظهار کرد: در حوزه شهری هم اکنون یک هزار و ۱۲۰ شهر معادل ۹۶ درصد شهرهای کشور از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند که تا پایان امسال این میزان به ۹۸ درصد خواهد رسید.

وی از مصرف ۱۸۹ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سطح کشور طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته میزان برداشت روزانه گاز از میدان‌های گازی ۸۵۰ میلیون مترمکعب بوده که این رقم تا پایان سال جاری به ۹۰۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

معاون امور برنامه‌ریزی گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: امسال نیز همچون سال گذشته هیچ قطعی گازی در کشور نخواهیم داشت.

مشایخی با اشاره به وضعیت مناسب استان مرکزی از نظر گازرسانی به نقاط شهری و روستایی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۶.۴ درصد از روستاهای این استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

به گفته وی در سال جاری میزان گاز اختصاص یافته به استان مرکزی ۶.۵ میلیارد مترمکعب است.

محمدرضا سمیعی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز افزایش سطح کیفی و اصلاح و بهبود فرآیند ارائه خدمت به مردم را از برنامه‌های مدیریت جدید شرکت برشمرد.

در این آیین ضمن قدردانی از زحمات جواد مهندس، محمدرضا سمیعی به عنوان مدیرعامل جدید شرکت گاز استان مرکزی معرفی شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.