زنجان-نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر حمایت از تولیدکنندگان گفت: تولیدکنندگان با انصاف و عدالت به جذب مشتری اقدام کنند.

برخی مسؤولان ظرفیت‌های کشور را باور ندارند/ فساد، قبیله‌گرایی و اسراف از موانع پیشرفت است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: بدون تردید کاستی‌هایی هم داشتیم و اگر در این  کاستی‌ها دقت کنیم در برخی از موارد عوامل داخلی و در برخی نیز موارد بیرونی دخیل بوده است.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی باید آنجا که مربوط به خودمان است وظیفه داریم ارزیابی کرده و ضعف‌ها را برطرف کنیم و آنجا که مربوط به خودمان نیست با کمک خداوند از او مدد بجوییم و آسان‌ترین و بهترین راه را انتخاب کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به بخشی از صحبت‌های مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: در این سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره «آزادی» نیز به عنوان یکی از شعارهای اصلی انقلاب اشاره کرد و گفت: برخی افراد بی‌انصاف با سوءاستفاده از آزادی، می‌گویند در کشور آزادی نیست و بیگانگان هم در تبلیغات خود آن را بازتاب می‌دهند در حالی‌که در کشور آزادی فکر، آزادی بیان و آزادی انتخاب وجود دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری در طول ۴۰ سال گذشته مردم سالاری در کشور در اولویت بوده است، گفت: در ۴۰ سال گذشته، تقریباً در هر یک یا دو سال انتخابات برگزار شده است و مردم آزادانه در آن شرکت کردند و ثمره آن هم روی کار آمدن دولت‌هایی با گرایش‌های مختلف سیاسی بوده است.

وی همچنین به مبحث عدالت به عنوان یکی دیگر از شعارهای محقق شده انقلاب به نقل از مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی در این باره فرمودند، چند هفته قبل در خصوص عدالت مطالبی را بیان کردم که بدخواهان به‌گونه‌ای القاء کردند که گویا جمهوری اسلامی در زمینه عدالت هیچ کاری نکرده در حالی‌که در باب عدالت کارهای بسیار خوبی انجام گرفته اما سطح توقع نظام اسلامی درباره عدالت بسیار فراتر از وضع کنونی است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه کارنامه و عملکرد اجرایی در ۴۰ سال گذشته، عملکرد مسؤولان در تأمین امنیت و ثبات، علم و فناوری، زیر ساخت‌ها افزود: در این زمینه آمارهای خرسند کننده‌ای وجود دارد، اما دشمنان تلاش دارند در تبلیغات خود این واقعیات را کتمان کنند تا مردم نسبت به انقلاب بدبین شوند.

وی در ادامه به موانع پیشرفت کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: مهمترین چالش کشور چالش ذهنی و ناآگاهی افکار عمومی و برخی مسئولان از ثروت انسانی و طبیعی ایران و دیگری نیز «کم‌کاری» و «تنبلی» برخی مسؤولان است در حالی که اقتضای کشور، کار بی‌وقفه و پر توان است و مسؤولان باید بر تلاش‌ خود بیفزایند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: البته «اعتماد به نسخه بیگانه» مانع دیگری بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن تأکید دارند، اما باید توجه شود که مردم در مقابل بیگانگان منفعل نیستند، اما برخی مسؤولان به نسخه بیگانه اعتماد بیشتری دارند.

آیت‌الله خاتمی دیگر موضوع مورد تاکید رهبری را  که اتفاقا از موانع موفقیت است، «قبیله‌گرایی سیاسی و جناحی» عنوان کرد و گفت: کار خوب را هر کسی انجام داد باید آن را در مقام مدیریت و تصمیم‌گیری ترویج کرد و کنار گذاشتن یک کار خوب، به علت انجام دادن آن از طرف جناح مقابل، خطا است.

وی همچنین به عیوب زندگی مردم از جمله  «اسراف، مصرف‌گرایی، رفاه‌طلبی افراطی و اشرافی‌گری»، و همچنین «مصرف جنس خارجی» که موانع پیشرفت کشور است نیز اشاره کرد و گفت: باید بر اقتصاد ملی و مصرف جنس داخلی تعصب داشته باشیم.

آیت‌الله خاتمی همچنین به بحث مبارزه با فساد نیز تاکید کرد و گفت: فساد در سطحی که امروز گفته و تبلیغ می‌شود، وجود ندارد و اکثر مدیران کشور افرادی مؤمن و پاکدست هستند اما کمترین فساد نیز مضرّ و نیازمند مبارزه جدی است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه در تحقق شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری ما کارگزار نظام هستیم و در چارچوبی که ایشان تعیین کرده و میثاق ملی قانون اساسی تببین کرده است باید حرکت کرده و در این راستا از تمام انرژی خود استفاده کنیم، گفت: البته باید واقف به این موضوع باشیم که در دو دادگاه باید پاسخگوی اعمال و کردار و گفتار خود باشیم که یکی دادگاه عدل الهی است که بسیار دقیق است و دیگری دادگاه تاریخ است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه ما خادم مردم هستیم و شأنیت ما خدمت به مردم است، گفت: اگر غیر از این را توجه کنیم، قطعا راه را اشتباه رفته‌ایم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه در رابطه با شعار سال نیز موضوع سه ضلع دارد که نخستین آن مسؤولان و دیگری تولیدکنندگان است، گفت: البته پس از تعیین شعار سال وزرا راهبرد خوبی تعیین کردند.

وی با اشاره به اینکه بحث دیگر نیز خود تولیدکنندگان هستند، افزود: حتی در مواقع تحریم نیز برخی از تولیدکنندگان رکود نداشتند و این به علت کیفیت کالاها بود که باید در این زمینه تولید کنندگان با تولید کالای مرغوب اعتماد مردمی را جلب کنند.

امام جمعه زنجان افزود: ضلع سوم نیز مردم هستند که باید به شعار سال توجه کنند و افکار عمومی مردم نسبت به کالای عمومی اعتقاد دارند و رسانه‌های گفتار و نوشتاری نیز باید در این زمینه تحلیل‌های خوبی داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه وضع استان خوب است و تلاش خوبی شده و تعداد کارخانه‌هایی که تعطیل بوده و آنها که نیاز داشتند، سرپا باشند، امیدوار کننده بوده است، گفت: ما چند جلسه تاثیرگذار داریم که از استاندار می‌خواهیم این جلسات را طول سال آینده در مراکز شهرستان‌ها برگزار کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.